Socialsekreterare till Utredningscentrum

Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Sigtuna
2011-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Utredningscentrum" (publicerad 2012-12-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen i Sigtuna

Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har drygt 40 000 invånare.
Myndighetsavdelningen ansvarar för all myndighetsutövning vad gäller barn/ungdomar och vuxna. Myndighetsavdelningen är fördelade på sex undergrupper, varav en är ungdomsgrupp som jobbar med ungdomar i åldrarna 15-20 år.
Utredningscentrum handlägger brott begångna av ungdomar boende i Sigtuna kommun, oavsett var i länet brottet ägt rum. Det övergripande målet är att förhindra att ungdomar återfaller i brottslighet genom ett snabbt ingripande från polis, socialtjänst och åklagare. Det skall också resultera i att föräldrar medvetandegörs och nödvändiga stödinsatser snabbt och effektivt knyts till ungdomen.
Utredningscentrum har ett tätt samarbete med Stödcentrum för unga brottsoffer. Polisen har bidragit med två tjänster och en åklagare kommer att vara knuten till Utredningscentrum. Utredningscentrum lokal ligger i Märsta centrum.
Utredningscentrum är resultatet av ett långtgående samarbete mellan socialförvaltning, polismyndighet och åklagarmyndighet och startade sin verksamhet under sommaren 2010, sedan september 2010 arbetar en samordnare/socialsekreterare där. Nu färstäker vi med ytterligare en socialsekreterare och detta är en unik möjlighet att som socialsekreterare få vara med om att fortsätta utveckla "Utredningcentrum för unga gärningsmän", i direkt samverkan med polis och åklagarmyndighet.
Vi erbjuder dig en avspänd arbetsplats med en arbetsgrupp i varierande åldrar med mycket humor och högt i tak.

Publiceringsdatum
2011-04-21

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår att göra förhandsbedömningar, medverka vid polisförhör, genomföra utredningar enligt 11 kap 1,2 §§ SoL samt följa upp beviljade insatser.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av BBIC
• har utredningserfarenhet avseende ungdomar
• har erfarenhet av att samverka med andra myndigheter/verksamheter
• är lyhörd, empatisk och tydlig
• ser samarbete som ett redskap
• är väl insatt i de lagar som styr myndighetsutövningen i fråga
• ser det skrivna materialet som ett arbetsredskap
• är barnfokuserad
• är socionom eller har högskoleexamen från likvärdig utbildning
• innehar körkort
sist men inte minst är humor en viktig ingrediens Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbete.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-09-05

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-22
Ange följande referens när du ansöker: A213082
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Birgitta Ljungström, 08-59126314
Rebeka Mansourian
Edit Bjurdamm, 08-591 263 52

Facklig kontakt
Monica Höglund
Pia Berg, SKTF, 08-591 265 80

Företag
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen
Kommunhuset Södergatan 20
19585 Märsta

Jobbnummer
911737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen: