Socialsekreterare till Omsorgsenheten

Nacka kommun, Omsorgsenheten / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Omsorgsenheten i Nacka

Omsorgsenheten har i uppdrag att se till att de under 65 år i behov av insatser inom områdena LSS (både vuxna och barn) samt vuxna med missbruk och socialpsykiatrisk problematik får det stöd de behöver för att leva under trygga och goda förhållanden. Stödet ska ges i nära samverkan med den enskilde och dess anhöriga. Vi erbjuder ett brett utbud av insatser baserade på förtroende och respekt för människors kunskap, egna förmåga och viljan att ta ansvar för sin situation. Enheten fångar kontinuerligt upp målgruppens behov av stöd och utvecklar vid behov nya insatser. Kvaliteten följs upp och granskas av enheten. Verksamheterna som ger insatser får stöd i det systematiska kvalitetsarbetet. Hos oss är kompetens- och verksamhetsutveckling i fokus och medarbetarna är vår viktigaste resurs.



Omsorgsenheten och barn- och familjeenheten i Nacka har tillsammans en gemensam mottagning för barn och vuxna.

Organisationen bygger på tre huvudprocesser; utredning och uppföljning för barn respektive vuxna samt en process för samordnad utredning och uppföljning för barn och vuxna. Huvudprocesserna är till för att minska kontaktytor för brukaren och för att få en helhetsbedömning av den enskilde.

I omsorgsenheten ingår arbetsgruppen Utredning Uppföljning Vuxen för vilken vi nu är i behov att utöka med ytterligare en medarbetare. I gruppen ingår verksamheter Unga Vuxna 18-25, övriga vuxna 25-65, socialpsykiatri samt sociala hyreskontrakt och vräkningsförebyggande arbete. Inom omsorgsenheten är vi totalt 52 medarbetare varav 18 ingår i Utredning Uppföljning Vuxen.



Publiceringsdatum
2018-02-13

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare inom Utredning Uppföljning Vuxen gör du kvalificerade utredningar enligt SoL och LVM samt i vissa fall LVU. Du fattar beslut och följer upp beslutade insatser. Du ansvarar för och driver självständigt hela processen i dina ärenden. I möten med medborgare som ansöker om insatser från vår grupp har vi motiverande samtal (MI) som förhållningssätt och vi strävar mot att använda evidensbaserad praktik i våra insatser. Som utredningsmetod använder vi ASI och ADAD.

Omsorgsenheten och barn- och familjeenheten har nyligen genomfört organisationsförändringen till de tre huvudprocesserna i ett sätt att tona ner gränsdragningar och låta handläggningen ske i större utsträckning utifrån brukarens behov. Med anledning av det ges möjlighet att påverka och vara delaktig i organisering och planering för den nya och sammanhållna processen inom Utredning Uppföljning Vuxen.

Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet och vårt utredningsförfarande och vi hoppas att du vill ta en aktiv roll i detta arbete. Nästkommande år satsar sociala omsorgsprocessen i Nacka på utbildning i systemteori för alla medarbetare.

Kvalifikationer
Socionomexamen är ett grundkrav. Flerårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning är önskvärt. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med beroendeproblematik och psykisk funktionsnedsättning. Utbildning i ASI, MI och EBP är meriterande.

Som person är du stabil och strukturerad och trivs med att arbeta så väl självständigt som att samverka i ett team. Vi söker dig som tycker det är kul att vara en del i ett utvecklingsarbete där ramarna är satta men innehållet fortfarande är under uppbyggnad.

Vi är en arbetsgrupp som tycker det är viktigt att ha kul på jobbet. Vi är positiva, vetgiriga och prestigelösa och vi ser fram emot att få ta emot dig i vårt team.



Vi erbjuder
Flextid, semesterdagsväxling, friskvårdsförmedling via Wellnet, friskvårdstimme, möjlighet till distansarbete, långtgående delegation och tillgång till Stadshusets egna gymlokal.

Om tjänsten
Tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 28 februari 2018. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag.



Välkommen till oss!



Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2017/715
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Premberg 08 - 718 92 09

Företag
Nacka kommun, omsorgsenheten

Adress
Nacka kommun, omsorgsenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3960830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Omsorgsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Omsorgsenheten: