Socialsekreterare till Familjehemsenheten på Familjeavdelningen

Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.




Publiceringsdatum
2020-06-04

Arbetsuppgifter
Vi söker dig med engagemang för barn och unga som bor i familjehem. Barn som placeras i familjehem är en av samhällets mest utsatta grupper. Barnen är i behov av omfattande stöd för att kunna utvecklas positivt. God kvalitet inom familjehemsvården är därför mycket viktigt för oss och ställer krav på fungerande handläggning. Dina främsta arbetsuppgifter är att vara myndighetsutövande socialsekreterare för familjehemsplacerade barn och unga. Du kommer att jobba tätt tillsammans med socialsekreterare på Resursenheten som har det övergripande ansvaret för familjehemmen som barnen är placerade i. Målsättningen är att du som socialsekreterare ska ha ett helhetsperspektiv utifrån barnets behov. Som anställd på familjeavdelningen erbjuds adekvata utbildningar som BBIC och Signs of Safety samt ett gediget introduktionsprogram för nyanställda.
När du kommer till oss får du en egen mentor och introduktion så att du kommer in stegvis i arbetet. Vi har förutom en enhetschef, två ärendehandledare på enheten som vägleder och handleder dig i ditt vardagliga arbete. Utöver allt detta kommer du att få ett härligt gäng att lära känna och jobba med. Vi har fina ändamålsenliga lokaler i centrala Karlstad som gör att vi stortrivs på arbetet.


Kvalifikationer
Socionomexamen samt erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och då gärna av myndighetsutövning och familjehemsvård. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, beslut- och handlingskraft, kreativt tänkande samt förmåga att arbeta självständigt. Duktig på att strukturera och samordna arbetet och uttrycka sig väl i tal och skrift.
B-körkort, för manuell växellåda, är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Intervjuer kommer att påbörjas under annonseringen. Tillträde efter överenskommelse. Vikariat ca 6 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A959599".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Jobbnummer
5251980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen: