Socialsekreterare funktionshinder - inriktning psykiatri och LSS

Lerums kommun, Myndighet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet i Lerum

På enheten funktionshinder och beroende arbetar socialsekreterare med inriktning psykiatri, LSS, SoL under 65 samt vuxna personer med missbruksproblematik, totalt 12 tjänster. På enheten arbetar även en alkoholhandläggare. Därutöver finns en metodhandledare och en enhetschef, båda med flerårig erfarenhet av handläggning inom enhetens område.

Lerums kommun med ca 40 000 invånare ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter.

Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se




Publiceringsdatum
2017-06-08

Arbetsuppgifter
På grund av föräldraledighet söker vi nu en ny arbetskamrat till vår enhet. Tjänsten är en utökning då det är en tillsvidaretjänst. Tjänsten rör främst handläggning av bistånd/insatser för personer med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning men kan även innefatta handläggning av bistånd/insatser för personer med intellektuell funktionsnedsättning.

Du har ett intresse för såväl mötet med människan som noggrant utredningsarbete. Som socialsekreterare har du ett varierande arbete som innefattar både möte och samtal med klienter, närstående och samarbetspartners men där du också ansvarar för dokumentation i ärendet. Du arbetar med att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL) och insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innefattar även att lämna information om bistånd/insatser samt att följa upp beviljat bistånd/beviljade insatser. I ditt arbete samverkar och samarbetar du internt och externt med exempelvis vårdgivare, utförare och närstående.

Vi erbjuder dig stöd och handledning i det dagliga arbetet av metodhandledaren, både i grupp och enskilt. Utöver det dagliga stödet får du regelbunden extern processhandledning tillsammans med dina kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har kunskap om funktionsnedsättningar och dess konsekvenser inom den målgrupp som tjänsten avser. Om du har tidigare erfarenhet av utredningsarbete är det meriterande.

Samtal, utredningar och löpande dokumentation är de viktigaste metoderna i arbetet, därför behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift. Arbetet innefattar även samverkan med olika enheter och myndigheter vilket ställer krav på förmåga till samarbete och tydlig kommunikation. Som socialsekreterare är du engagerad, trygg och har ett professionellt förhållningssätt. Det är också viktigt att du är intresserad av människor och har förmåga att sätta dig in i andras livssituation. Vi söker dig som har en positiv inställning till att utveckla arbetsmetoder och vill delta aktivt i diskussioner om förbättringar och rutinutveckling.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Sektor stöd och omsorgs målsättning är att skapa en heterogen personalgrupp. Vi strävar efter en allsidig sammansättning utifrån kompetens, etnisk bakgrund och kön.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-22
Ange följande referens när du ansöker: A691947
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Jonebrant anneli.jonebrant@lerum.se 0302-52 11 88

Företag
Lerums kommun, Myndighet

Adress
Lerums kommun, Myndighet
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3545428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet: