Socialsekreterare/Barnsekreterare inom Barn- och Ungdomsgruppen

Ängelholms kommun, Utredningsenheten / Socialsekreterarjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Utredningsenheten i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.




Publiceringsdatum
2022-01-25

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på Utredningsenheten. Utredningsenheten leds av en enhetschef och två teamchefer. På utredningsenheten jobbar mottagningssekreterare, utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och socialsekreterare inom vuxen gruppen.
Som barnsekreterare har du myndighetsansvar enligt Sol och LVU och följer barnets eller ungdomens placering på nära håll. Du arbetar med utredningar, övervägande och omprövningar. Du kommer att arbeta med uppföljningsansvar för placerade barn och unga och med familjer som omfattas av våra större hemmaplanslösningar. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att lyckas med detta samverkar vi med andra myndigheter och organisationer inom och utanför kommunen.


Kvalifikationer
• Vi söker dig som har socionomexamen
• Vi söker dig som är väl förtrogen med Socialtjänstlagen
• Vi söker dig som är engagerad och har flera års av erfarenhet från myndighetsutövning gällande socialtjänstens olika verksamhetsområden och specifikt gällande barn och ungdomar.
• Du arbetar självständigt och flexibelt med god förmåga till samarbete.
• Du har förmåga till ny tänkande i utvecklingsarbete. Du har ett reflekterande och analyserande förhållningssätt samt helhetsperspektiv.
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Erfarenhet av att arbete med placerade barn är meriterande.
• Erfarenhet av att arbetade enligt BBIC är meriterande.
• Erfarenhet av arbete med Signs of Saftey är meriterande

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan snarast!

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast med chans till förlängning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att vi får sökta medel. , upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ängelholms kommun, Utredningsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1088291".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Utredningsenheten

Kontakt
Teamchef
Susanne Danielsson
susanne.danielsson@engelholm.se
0431-46 95 94

Jobbnummer
6278155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Utredningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Utredningsenheten: