Socialsekreterare

Katrineholms kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
2014-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2019-02-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun Socialförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm - Läge för liv & lust i Sveriges Lustgård
Katrineholm är en av nio kommuner i Sörmland. Vi finns där västra och södra stambanorna möts, endast en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vårt läge vid järnvägen och kopplingen till riksvägnätet är perfekt ur transport- och pendlingssynpunkt.

I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet.

Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, realationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar.

Publiceringsdatum
2014-10-21

Arbetsuppgifter
Vill du vara med oss och utveckla socialtjänsten i Katrineholm? Vi arbetar med ständiga förbättringar för att bli en organisation som anpassas efter klienternas behov.
Socialförvaltningen, som organisatoriskt ligger under socialnämnden, består av två huvudgrenar, en myndighetsavdelning och en öppenvårdsavdelning.

Myndighetsavdelningens uppdrag är att utreda behovet av insatser enligt SoL, LVM och LVU samt att följa upp insatser. Inom avdelningen finns enheter som svarar för ekonomiskt bistånd, utredning och uppföljning av barn och vuxna, familjehem och familjerätt. Inom öppenvårdsavdelningen finns verksamheter som svarar för råd, stöd och behandling. En familjeenhet som arbetar med familjebehandling, en öppenvårdsbehandling för personer med missbruk med ett tillhörande halvvägshus, en verksamhet för stöd till våldsutsatta, ett eget HVB för ungdomar, ett lägenhetsboende för ungdomar samt en verksamhet för förebyggande arbete med barn och unga. Dessutom finns en verksamhetsövergripande stabsenhet med funktion att vara verksamhetsstöd och administration till hela förvaltningen.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i kommunen. Socialförvaltningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vi söker socialsekreterare till myndighetsavdelning med inriktning försörjningsstöd. Arbetet innebär att genom samtal och möten i olika konstellationer göra utredningar och bedömningar kring enskildas situation och eventuella behov av stöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, eller har annan likvärdig högskoleutbildning med erfarenhet av utrednings- och myndighetsutövning enligt SoL. Du ska ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning och dokumentation.

För tjänsten gäller att du är lyhörd och flexibel och har förmåga att vara gränssättande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och självständighet samt att vara drivande och strukturerad. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid i alla sina verksamheter.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-01 .

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 211/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bo Sundell, Enhetschef ekonomiskt bistånd 0150-575 45
Ulla-Karin Alnebo, Avdelningschef myndighet 0150-575 33

Facklig kontakt
Eva Carlsson, Vision 0150-575 18
Veronica Wiström, SSR 0150-581 85

Företag
Katrineholms kommun Socialförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun Socialförvaltningen
Fredsgatan 38
64180 Katrineholm

Kontorsadress
64180 Katrineholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2038415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun Socialförvaltningen: