Socialsekreterare

Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden / Administratörsjobb / Göteborg
2008-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2008-11-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden i Göteborg

Linnéstaden är en av 21 stadsdelsförvaltningar i Göteborg, en innerstadsdel med drygt 31 000 invånare i områdena Masthugget, Olivedal, Haga, Annedal och Änggården.
Stadsdelsförvaltningen har ca 1 700 medarbetare som erbjuder kommunal service inom förskola, grundskola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och omsorgen om funktionshindrade i stadsdelen.
Funktionshinderverksamheten i Linnéstaden söker vikarierande socialsekreterare till Funktionshinderenheten.
Linnéstadens funktionshinderverksamhet utgörs av en beställar- och en utförardel. Beställardelen består förutom av enhetschef och administration av åtta socialsekreterare som utreder och fattar beslut om insatser enligt både SoL och LSS. Totalt 470 personer har idag kontakt med enheten. För att verkställa besluten använder vi oss av både externa och interna utförare. Inom stadsdelen finns två dagliga verksamheter och 10 bostäder med särskild service enligt LSS. I Linnéstaden finns dessutom en assistans och hemtjänstenhet som utför stöd i och utanför hemmet hos yngre personer med psykiska, fysiska, intellektuella och neurologiska funktionshinder.

Publiceringsdatum
2008-02-27

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en vikarierande socialsekreterare som skall arbeta med handläggning och samordning av insatser för personer med funktionshinder. Utifrån en helhetssyn utreda, besluta och följa upp beslut om insatser och bistånd enligt LSS och SoL. Du skall samverka med andra enheter inom Linnéstaden liksom med externa verksamheter såsom sjukvård, försäkringskassa m fl. Du skall aktivt delta i förändrings- och utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Du skall ha socionomutbildning. Tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen och erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdet är en merit. Du skall ha goda kunskaper om både socialtjänstlagen och LSS. Vi vänder oss till dig som har en dokumenterad god samarbetsförmåga och ett stort engagemang, förmåga att arbeta självständigt och är flexibel. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Vikariat, tillträde: snarast - 2009-08-31

Ersättning
Fast lön
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-15
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Om du av någon anledning behöver skicka din ansökan per post så gör du detta till adress:
SDF Linnéstaden
Personalavdelningen
Box 7184
40234 Göteborg
Ange följande referens när du ansöker: 15/08 Funktionshinderenheten

Kontakt
Annika Klaamas, 365 83 69

Facklig kontakt
Gudrun Zeijlon, 031-3658335

Företag
Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden

Adress
Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden

Jobbnummer
144425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Linnéstaden: