Socialsekreterare - försörjningsstöd

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2016-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare - försörjningsstöd" (publicerad 2016-12-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Socialsekreterare - försörjningsstöd

AOV:2016:22

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi vill skapa en organisation som ger förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?

Publiceringsdatum
2016-02-23

Dina arbetsuppgifter
I arbete som socialsekreterare inom försörjningstöd utreder du rätten till ekonomiskt bistånd och med stöd av motivations och rehabiliteringsarbete för du klienterna närmre självförsörjning.

En naturlig del i dina uppgifter är samverkan både internt och externt där kontakt med såväl klienter som med samarbetspartners ingår. Du dokumenterar möten, planering och de insatser som genomförs.

Vi erbjuder dig
• teamledare som arbetar nära arbetsgruppen i det dagliga arbetet.
• extern handledning
• yrkesspecifik introduktion för nyexaminerade
• god introduktion för samtliga

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha utbildning i socialrätt. Vi vill att du har god datorvana och B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten gärna där handläggning av försörjningsstöd ingått. Även erfarenhet av myndighetsutövning samt av handläggningsarbete eller annat administrativt arbete är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet ProCapita.

Du är en person med god samarbets- och struktureringsförmåga. Vidare har du gott bemötande och kan hantera människor i kris. Din förmåga att kunna sätta gränser och visa empati behöver du i arbetet. Kommunikation och dokumentation som ingår i arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde snarast efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Annelie Fröjdh, Enhetschef, 0728-53 20 48

För facklig information, ta kontakt med
Vlora Braha, SSR, 044-13 68 63
Gunilla Axelsson, Vision, 044-13 58 14

Sista ansökningsdatum
2016-03-09

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2686066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: