Socialförvaltningens stabsavdelning för stöd och utveckling söke

Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Falkenberg
2021-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialförvaltningens stabsavdelning för stöd och utveckling söke" (publicerad 2022-03-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen i Falkenberg, Hylte eller i hela Sverige

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd samt stöd och behandling. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, process, stöd och utveckling. Inom utvecklingsfunktionen arbetar tre kvalitetstrateger, en avtalsstrateg, tre verksamhetsutvecklare och en projektledare. Utvecklingsfunktionens roll vilar främst på tre olika delar: tillsyn, utveckling och utredning. Vi behöver stärka upp med en verksamhetsutvecklare som har inriktningen stöd och behandling med tillhörande myndighetsutövande.

Verksamhetsutvecklaren arbetar konsultativt på uppdrag från förvaltningsledningen och arbetet innebär i stort att bistå med utredningar, kunskapsstöd, stöd i förbättringsarbete och verksamhetsutveckling inom området. Verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans och i nära samarbete med andra funktioner i staben, såsom MAS/MAR, kvalitetsstrateger med flera. Tjänsten är direkt underställd avdelningschef för stöd och utveckling.



Publiceringsdatum
2021-09-30

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär till stor del att göra utredningar, bereda och föredra ärenden i den politiska processen och i andra sammanhang. Tjänstens inriktning är också att stödja verksamheten och att hjälpa till att implementera förbättringsinsatser där det finns behov. Det handlar om att bilda sig en uppfattning om behov, värdera olika alternativ för att tillsammans med verksamheten och andra funktioner i staben välja det som ger bäst effekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• arbeta med utredningar och föredra dessa i olika sammanhang.
• skapa samverkan i utvecklingsfrågor och ge verksamheten de förutsättningar som krävs för att förverkliga en strategi.
• hålla arbetsmöten med sakkunniga från olika delar av verksamheten, för att tillsammans komma fram till den bästa vägen mot önskat resultat.
• driva och delta i nätverk som syftar till samverkan, erfarenhetsutbyte och utveckling.
• ta fram statistikunderlag, sammanställa och analysera.
• omvärldsbevaka.



Kvalifikationer
För att bli lyckosam i rollen som utredare och verksamhetsutvecklare inom området stöd och behandling med tillhörande myndighetsutövande har du en socionomexamen eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med verksamhetsutveckling och har arbetat inom området.

För tjänsten krävs att du har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
Du är ansvarfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Du har förmåga att arbeta strukturerat, är noggrann, tar initiativ och är kvalitetsmedveten. Du har förmågan att se helheten och arbetar bra både självständigt och i grupp. Du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du har en god pedagogisk förmåga och har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som person är du är öppen, engagerad, kunnig och har ett intresse för utvecklingsfrågor. Du är nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.


ÖVRIGT
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3106-21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen

Jobbnummer
6007120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen: