Social stjärna till IT-avdelningen Helpdesk - IT-avdelningen SverigeAB - Supportteknikerjobb i Göteborg
Social stjärna till IT-avdelningen Helpdesk
IT-avdelningen SverigeAB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos IT-avdelningen SverigeAB i Göteborg

BAKGRUND OM IT-AVDELNINGEN
IT-avdelningen skapar pålitlig IT-miljö hos växande företag till fast kostnad. Vi ger samma professionella service till mindre och medelstora företag som de stora är vana vid. Det andra kallar IT-support kallar vi stressreducering. IT-avdelningen har ambitionen och förmågan att växa vidare genom nöjda kunder och framåt medarbetare.
ARBETSBESKRIVNING
Som IT-avdelning för ett växande antal företag levererar vi marknadsledande drift- och användarsupporttjänster. Vi utvecklar ständigt kundens IT-infrastruktur framåt i enlighet med deras verksamhetsbehov.
Vår Leveransorganisation består av två huvudgrupperingar, Helpdesk och Infrastrukturkonsulter.
En infrastrukturkonsult arbetar i huvudsak hos kunder med Inplanerade Underhållsbesök (Uppdatering, Drift, Felsökning, Installation), Projekt och Utveckling av samarbetet.
Helpdesk är första och primära kontakt gentemot alla kunder – IT-avdelningens ansikte utåt.
IT-avdelningens Helpdesk ger hjälp och stöd per telefon och e-post till kunder eller användare som behöver hjälp med alla datorrelaterade frågor/problem.
Det kan vara att de behöver assistans med att använda sina program, eller det kan vara fel i programmen eller datorerna eller borttappade lösenord.
Du hjälper också användarna med grundläggande nätverks- och serverrelaterade problem.
Du ställer frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och du lotsar dem fram till möjliga lösningar. Vid problem som inte kan lösas i First Line support eskalerar du vidare ärenden till andra linjens support för lösning på distans eller på plats.
KOMPETENSKRAV
Personliga egenskaper och erfarenhet
* Hos IT-avdelningen värdesätts din personlighet och attityd allra högst. En fanatiskt kundorienterad organisation har hittills gett oss stora framgångar. Du förväntas vara ypperlig i god kundkommunikation och dialog.
* Supporterfarenhet > 2 år . Erfarenhet inom andra serviceyrken är också meriterande
Teknisk kompetens
* Bred erfarenhet av Windows operativsystem (Windows 95/98/2000/XP/VISTA) och kringutrusning.
* Grundläggande felsökning av nätverksproblem – identifiering av problem samt föreslå åtgärder
* Grundläggande felsökning av serverproblem – identifiering av problem för att kunna eskalera ärendet
* Grundläggande administration av Microsoft AD 2000/2003 (kontohantering)
Programvaror:
* God kunskap om Microsoft Office 2000/2003/2007
* Exchange Clients – 5.0/5.5 och Outlook 97/98/2000/XP/2003/2007
* Önskvärt - Visio 2000/2003/2007
* Önskvärt - Adobe programvaror
* Önskvärt – Windows Sharepoint services v2/3
ANSTÄLLNING & FÖRMÅNER
Vikariat på minst 12 månader, med start senast 31/7-08. Stora möjligheter till fortsättning efter vikariat.
Varje anställd på IT-avdelningen erhåller av lön, 5 v semester, förmånsbil, tjänstepension inkl liv-/olycksfallsförsäkringar, övertidsersättningsmodell samt vårt förmånspaket (inkl ex. friskvårdsbidrag m.m.).
VÅR ANSTÄLLNINGSPROCESS
Skicka din ansökan till rekrytering@itavdelningen.se
1. Vi kommer utvärdera er ansökan och ge ett snabbt svar inom fem dagar om vi är intresserade av att gå vidare.
2. Kandidater som går vidare till andra steget i vår rekrytering ombedes att fylla i några urvalsfrågor. Frågorna tar upp både sociala aspekter som tekniska kompetenser vi vill veta mer om.
3. Kandidater som går vidare till steg tre kommer få en inbjudan till personligt möte.
Tack för din ansökan!

Publiceringsdatum
2008-03-26

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Arbetstid: måndag-fredag kl 08:00-17:00 Varaktighet: Vikariat på minst 12 månader

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@itavdelningen.se

Företag
IT-avdelningen SverigeAB

Adress
IT-avdelningen SverigeAB
Första Långgatan 19, 4 tr
41327 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 19, 4tr
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7803010

Jobbnummer
172853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-avdelningen SverigeAB: