SKL söker medarbetare till Kontaktcenter

Manpower / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för att driva opinion kring viktiga frågor som rör våra medlemmars verksamhet samt utveckla medlems- och övrig kommunikation. SKL:s nybildade kontaktcenter kommer att ingå som en sektion inom avdelningen för kommunikation.

SKL etablerar ett kontaktcenter under hösten 2018. Kontaktcenter kommer att vara den första ingången när man kontaktar SKL via telefon, e-post eller via vår hemsida www.skl.se. Syftet med den nya verksamheten är att ge våra medlemmar bättre och effektivare service.

Nu rekryterar vi åtta engagerade medarbetare till vårt nya Kontaktcenter!

Publiceringsdatum
2018-03-16

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i Kontaktcenter är du med och bygger upp en helt ny verksamhet. Arbetssätt och rutiner kommer att utvecklas över tid. Ditt bidrag och engagemang i detta arbete är viktigt.

Alla medarbetare i Kontaktcenter har ett gemensamt serviceuppdrag vilket innebär att i första linjen ge service och svar till dem som kontaktar SKL i olika sakfrågor. Frågorna är inom SKL:s sakområden, till exempel arbetsgivarpolitik, demokrati, vård, skola, integration, samhällsplanering, ekonomi och juridik. Det är främst SKL:s medlemmar som kontaktar Kontaktcenter men det kan även komma frågor från departement, myndigheter och andra organisationer.

Tillsammans med kollegorna i Kontaktcenter och med stöd av en kunskapsdatabas hjälper du de som kontaktar SKL med svar på deras frågor. Många ärenden hanterar du självständigt, andra löser du tillsammans med SKL:s experter.

Vem är du

Gemensamt för Kontaktcenters medarbetare är ett genuint intresse för samhällsfrågor och en vilja att ge stöd och service.

* Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
* Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och med stort engagemang anstränger du dig för att leverera lösningar och svar
* Du har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
* Du har mycket god erfarenhet av digitala arbetssätt och känner dig bekväm med att använda flera olika digitala verktyg i ditt arbete
* Du ska också ha förmåga att ta till dig ny information snabbt och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Erfarenhet från kommun, landsting, myndighet eller liknande serviceverksamhet är en fördel. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning men lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall 08-452 33 74 eller Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 41120
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Åvall cavall@manpower.se 42,371,633

Företag
Manpower

Adress
Manpower
11181
11181 0180

Kontorsadress
Slussen

Jobbnummer
4025648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: