Skattehandläggare, Växjö

Skatteverket / Ekonomijobb / Växjö
2013-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Växjö" (publicerad 2018-08-22) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Växjö, Ljungby, Älmhult, Värnamo, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du huvudsakligen kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter avseende inbetalningar men inslag av andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma.

Likvidsektionen i Växjö arbetar huvudsakligen med hantering av skatteinbetalningar och kommunavräkning. Kommunavräkning sker för kommuner, landsting och trossamfund söder om Stockholm. Likvidhantering är en manuell hantering av in- och utbetalningar av skatter och avgifter.

Sektionen ansvarar också för arbetsuppgifter avseende inbetalningar och reskontrahantering för ackordsuppgörelser, överenskomna företrädaransvar, utdelningar i konkurser samt skuldsaneringar från Kronofogdemyndigheten.

Skattekontoret i Växjö är en del av södra regionen och har ca 100 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• har en avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning

• har minst två års arbetslivserfarenhet

• har förmåga att självständigt planera ditt arbete

• har analytisk förmåga

• är noggrann och ansvarskännande

• har ett utpräglat siffersinne

• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt

• har god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har kunskap om skattedeklarationer och/eller skattekontot.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Under vecka 32 har vi ingen möjlighet att besvara några frågor.
Hanna Kvarnholt, HR-konsult, finns på plats från och med den 14/8.

Publiceringsdatum
2013-07-24

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Petersson, sektionschef 010-572 23 79
Marie-Louise Husberg, kontorschef 010-572 23 31
Marie Pettersson Hallberg, facklig kontaktperson ST 010-572 23 58
Gunilla Norberg, facklig kontaktperson ST 010-572 25 61
Åsa Karlsson, facklig kontaktperson SACO 010-572 23 86
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1611240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: