Skattehandläggare, Västervik

Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2014-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom rot och rut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Västervik är vi ca 170 medarbetare. Kontoret ansvarar för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Kontoret har riksansvar för rot och rut.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en universitets- eller högskoleutbildning om 120p/180hp alternativt likvärdig dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper inom arbetslivet
• har servicekänsla och inger förtroende
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har mycket goda kunskaper av informationssökning och digitala medier.

Det är meriterande
om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten eller om du har erfarenhet av handläggningsarbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-11-18

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lundkvist, Sektionschef 010-572 21 69
Hugo Jobring, HR-konsult 010-5747188 hugo.jobring@skatteverket.se
Linda Södergren, facklig kontaktperson ST 010-578 77 02
Fredrik Jonsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 77 54

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kvarngatan 10
59330 Västervik

Kontorsadress
Kvarngatan 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2072062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: