Skattehandläggare, Västervik

Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2014-07-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på kontoret i Västervik innebär i huvudsak att genomföra kvalificerade utredningar och besluta i olika skatteärenden. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner, det är därför viktigt att du har förmågan att sätta dig in i företagen och medborgarnas behov. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

På Skattekontoret i Västervik arbetar ca 180 medarabetare och kontoret ansvarar för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Kontoret har också ansvar för handläggning och utredning av ansökningar om Rot- och rutavdrag för hela riket.

Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en universitets- eller högskoleutbildning om 120p/180hp

• har god kommunikationsförmåga och språkkunskaper i svenska i tal och skrift

• har god samarbetsförmåga och en öppen, lyssnande och förklarande attityd

• har god servicekänsla och erfarenhet av att bemöta kunder och/eller medborgare och har förmågan att skapa förtroende

• har förmågan att tänka analytiskt och fatta tydliga beslut inom uppsatta tidsramar

• är resultat och målinriktad

Det är meriterande om du har erfarenhet av djupare utredningar inom Skatteverket eller annan myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare och på heltid. Individuell lönesättning tillämpas och anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-07-21

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lundkvist, Sektionschef 010-572 21 69
Linda Södergren, facklig kontaktperson ST 010-578 77 02
Fredrik Jonsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 77 54
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kvarngatan 10
59385 .

Kontorsadress
Kvarngatan 10

Jobbnummer
1942587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: