Skattehandläggare utlandsskattekontoret, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
2016-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare utlandsskattekontoret, Solna" (publicerad 2017-04-10) ⬅️
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Utlandsskattekontoret ansvarar för stöd och utveckling inom det internationella området samt den löpande beskattningsverksamheten av bl.a. utländska och utlandsägda företag. Kontoret ansvarar också för operativt internationellt samarbete. Utlandsskattekontoren har gemensamt utvecklat ett metodstöd för internationella frågeställningar.
Utlandsskattekontoret består av ca 260 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med moms. Som skattehandläggare kommer du arbeta med ärenden med varierande svårighetsgrad och handledning.
Dina arbetsuppgifter som utredare inom moms innebär att du självständigt granskar, utreder och fattar beslut i ärenden inom momsområdet. Utredningarna bedrivs huvudsakligen i form av skrivbordsutredningar och teamarbete. Din roll kommer att vara bred och du kommer att arbeta såväl självständig som i team samt handleda andra skattehandläggare.
Arbetet innebär många kontakter med företagen, såväl skriftligen som per telefon. Du ska kunna kommunicera obehindrad på svenska och engelska, i tal och skrift. I arbetet ingår också att söka och ge information samt att tillhandahålla service.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har ett gott bemötande
• är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter
Det är meriterande om du har erfarenhet av moms vid internationell handel med varor och tjänster. Erfarenhet av arbete inom moms på Skatteverket eller på annan myndighet, domstol, revisionsbyrå eller annan kvalificerarad erfarenhet av moms är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-10-12ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJörgen Frid, Sektionschef 010-574 29 54
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-574 67 68
Anita Fontanus Hazén, facklig representant Saco 010-574 17 52
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17154 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3100388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.