Skattehandläggare, Solna

Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.



Skatteenhet 2 arbetar med kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar inom skatteområdet.



Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på skattesektion 5 innebär att du kommer att handlägga ärenden gällande konkurser, samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. I arbetet med konkurser ingår bland annat registrering, besluta i ärenden, posthantering, hantering av akter m.m. Det ingår också att ge service och upplysning genom muntlig och skriftlig kontakt internt inom myndigheten och till företagare, fysiska personer, konkursförvaltare, tingsrätter och andra myndigheter i ärenden gällande konkurser. På sektionen är vi 15 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som


har en avslutad treårig gymnasieutbildning


har minst två års relevant arbetslivserfarenhet av administrativt arbete från myndighet alternativt finansiell- eller juridisk verksamhet


har god kommunikationsförmåga


har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


är strukturerad och noggrann


har god samarbetsförmåga


är initiativtagande och serviceinriktad


kan arbeta självständigt på ett ansvarstagande sätt


är produktiv och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål



Det är meriterande om du har erfarenhet av att besluta i ärenden inom en myndighet eller privata sektorn.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

I samband med rekryteringsprocessen kommer de sökande som bäst uppfyller kravprofilen att bjudas in att fylla i rekryteringstester före en eventuell intervju.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Anmäl ditt intresse senast 2017-03-30.

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-19

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Sandblom, sektionschef 010-574 26 71
Christer Jönsson, HR-konsult 010-574 96 46
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Anita Fontanus Hazén, facklig kontaktperson Saco 010-574 17 52

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna

Kontorsadress
Solna strandväg 22

Jobbnummer
4029899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: