Skattehandläggare, Södertälje - Skatteverket - Ekonomijobb i Södertälje
Skattehandläggare, Södertälje
Skatteverket / Ekonomijobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn
Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta med med grundläggande kontroll och andra löpande arbetsuppgifter såsom registrering avssende både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta förebyggande samt granska och besluta i olika skatteärenden. Du har dagligen skriftlig och munlig kontakt med företagare och medborgare. Arbetets innehåll, beredd och komplexitet beror på verksamhetens beov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
*  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

* har ekonomisk gymnasieutbildning med godkända betyg
* bygger förtroende och goda relationer
* är resultat- och målinriktad
* kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
* söker information och använder den
* ser sammanhang och kan prioritera
* anpassar dig till nya förutsättningar
* kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
* utvecklar ditt arbete och din kompetens
* kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
* har god servicekänsla
* har mycket god datorvana

Det är meriterande om du om du har erfarenhet av arberte inom offentlig verksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader

Sista ansökningsdagen är 2 september 2012.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-08-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293, annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se
Anne-Lie  Lindholm, Kontorschef, 010-576 45 03, anne-lie.lindholm@skatteverket.se
Maj Lord, ST-Representant, 010-57 43 024, maj.lord@skatteverket.se
Franjo Zuder, SACO-Representant, 010-57 49 032, franjo.zuder@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1317507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: