Skattehandläggare, Södertälje

Skatteverket / Juristjobb / Södertälje
2016-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️


Visa alla juristjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta beskattningsärenden av olika slag när det gäller inregistrering av uppgifter, utredning och beslutsfattning. I arbetet ingår att söka, ge information samt tillhandahålla service. Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att jobba inom är t ex inkomstskatt, moms och arbetsgivaravgifter. Vi ser vikten av lärande i arbetet.
Skattekontoret i Södertälje arbetar med registrering, beskattning och kontroll av nya och etablerade företag samt privatpersoner. Vi är ca 70 medarbetare fördelade på 4 sektioner.

Vi söker dig som

• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• har 3 års relevant arbetslivserfarenhet
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål 
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• mål kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende.  

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med löpande bokföring och inmatning av uppgifter i datasystem.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-22

Ersättning
Individuell lönesättning baserad på relevant erfarenhet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gudrun Jansson, sektionschef 010-5743106
Thomas Fylking, facklig representant SACO 010-5749824
Maj  Lord, facklig kontaktperson ST 010-574 30 24
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93 annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten Skatteverket
17194 Solna

Kontorsadress
Personalenheten Skatteverket

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2737714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: