Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Jönköping

Skatteverket / Juristjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping, Ulricehamn, Tidaholm, Falköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning främst via telefon, men även mejl. Dina arbetsuppgifter utgår ifrån verksamhetens behov. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Jönköping är vi två sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng eller en KY/YH-utbildning omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng inom ekonomi eller juridik, som är avslutad eller som kommer att avslutas inom kort. Alternativt dig som har en teoretisk gymnasieutbildning i kombination med flera års arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten, eller har erfarenhet av arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare med startdatum 8 januari 2018. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Ett första urval i form av rekryteringsseminarium kommer att ske 15 november 2017. Därefter vidtar intervjuer för de som går vidare från rekryteringsseminariet 20, 23 och 24 november.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-26

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Svennemar, sektionschef 010-572 97 76
Vladimir Yukhin, Sektionschef 010-574 60 91
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3719085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: