Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Halmstad

Skatteverket / Juristjobb / Halmstad
2017-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Halmstad" (publicerad 2018-08-15) ⬅️


Visa alla juristjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad, Ängelholm, Ljungby, Helsingborg, Älmhult eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som handläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om beskattning alternativt folkbokföring främst via telefon men även mejl. Dina arbetsuppgifter utgår ifrån verksamhetens behov. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Halmstad är vi tre sektioner

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng eller en KY/YH-utbildning omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng inom ekonomi eller juridik, som är avslutad eller som kommer att avslutas inom kort alternativt dig som har en teoretisk gymnasieutbildning i kombination med flera års arbetslivserfarenhet inom något av områdena
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten, eller har erfarenhet av arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-31

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lilith Rosén, sektionschef 010-574 70 61
Paul Gunnarsson, sektionschef 010-572 28 99
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3411978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: