Skattehandläggare, Östersund

Skatteverket / Juristjobb / Östersund
2017-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Östersund" (publicerad 2018-07-26) ⬅️


Visa alla juristjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.

På skattekontoret i Östersund är vi cirka 120 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ekonomi eller juridik
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad på heltid 3-4 månader med start maj/juni 2017.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-02-27

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Sillström, sektionschef 010-577 63 06
Frida Abrahamsson, sektionschef 010-577 63 09
Daniel Mellberg, facklig kontaktperson ST 010-574 92 68
Jens Nordin, facklig kontaktperson Saco 010-577 63 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Köpmangatan 18
83187 ÖSTERSUND

Kontorsadress
Köpmangatan 18

Jobbnummer
3343171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: