Skattehandläggare, Örebro

Skatteverket / Ekonomijobb / Örebro
2014-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Örebro" (publicerad 2018-06-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örebro, Katrineholm, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform används. Rollen innebär att du kommer att möta människor med olika behov via telefon, skriftväxling och personliga möten. Du kommer till en början att arbeta med beskattning av företag och privatpersoner.

Skattekontoret i Örebro har ca 200 medarbetare fördelade på 10 sektioner. Vi arbetar med service och kontroll avseende skatter för företag och privatpersoner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik, eller erfarenhet med minst 5 år inom Skatteverkets beskattningsverksamhet

• har minst två års arbetslivserfarenhet

• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat

• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut

• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå

• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel

• är ansvarskännande

• har god samarbetsförmåga

• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt

• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom beskattning, såsom företagens redovisning av skatter eller redovisning och revisionsarbete. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.

Anställningen är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2014-01-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria M Gustafsson, sektionschef 010-574 53 06
Ulrika Sjöstedt, sektionschef 010-574 50 06
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Ann-Marie Gert, facklig kontaktperson ST 010-574 50 65
Carina  Vilhelmson, facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1754081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: