Skattehandläggare, Örebro

Skatteverket / Juristjobb / Örebro
2017-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Örebro" (publicerad 2018-06-01) ⬅️


Visa alla juristjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örebro, Katrineholm, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär som innebär att administrera, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden som gäller fordonsrelaterade skatter. Du kommer även att vara Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor om fordonsrelaterade skatter både via telefon och mejl. Du kommer i arbetet att möta människor med olika behov. Som skattehandläggare kommer du i denna tjänst att jobba inom området trängsel- och fordonsskatt.

Skattekontoret i Örebro har ca 170 medarbetare fördelade på 9 sektioner. Vi arbetar med service och kontroll avseende skatter för företag och privatpersoner. I dagsläget arbetar ett fyrtiotal handläggare med fordonsrelaterade skatter i Örebro.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter - som är till nytta för medborgare och företag - med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald - som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling - med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en godkänd gymnasieutbildning
• har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon samt administration
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• är resultat- och målinriktad
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är problemlösningsorienterad och kan fatta självständiga beslut
• anpassar dig till nya förutsättningar
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete eller utredningsarbete. Det är även meriterande om du kan uttrycka dig både muntligt och skriftligt på engelska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare.

Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-01-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Ström Holmdahl , Sektionschef 010-574 53 85
Maaret Saarijärvi, sektionschef 010-574 52 34
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Ann-Marie Gert, facklig kontaktperson ST 010-574 50 65

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 28
70187 Älvängen

Kontorsadress
Storgatan 28

Jobbnummer
3266981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: