Skattehandläggare, Ludvika

Skatteverket / Ekonomijobb / Ludvika
2013-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ludvika" (publicerad 2018-05-23) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika, Borlänge, Falun, Avesta, Västerås eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i skatteärenden. Skattehandläggartjänsten i Ludvika innebär att du deltar i skatteärenden gällande punktskatter. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av ärenden rörande energiskatt, återbetalningar, scanning av dokument och andra löpande arbetsuppgifter inom punktskatteområdet. I arbetsuppgifterna ingår även skriftliga och muntliga kontakter samt besök med små, medelstora och stora företag.

Kontoret i Ludvika ingår i Storföretagsregionen. Denna region ansvarar för de största företagens beskattning i landet samt för hanteringen av alla punktskatter. Regionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika med totalt ca 400 medarbetare.

På skattekontoret i Ludvika är vi cirka 70 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande.

• har god datavana

• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

• har ett gott ordningssinne och är noggrann

• är utåtriktad och har ett kundanpassat förhållningssätt

• har god förmåga att samarbeta och att se helheten

• har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya områden.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom statlig eller kommunal verksamhet. Det är även meriterande om du har annan erfarenhet av Skatteverkets kärnverksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är en visstidsanställning på 4 månader.

 Välkommen med din ansökan till oss! 

 Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-04-26

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Stenlund, Sektionschef 010-5787003 tommy.stenlund@skatteverket.se
Caroline Ericsäter, HR-konsult 010-5723940 caroline.ericsater@skatteverket.se
Ann Folkesson, ST 010-5787022 ann.folkesson@skatteverket.se
Mattias Qvist, SACO 010-5787047 mattias.qvist@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1535700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: