Skattehandläggare, Linköping

Skatteverket / Juristjobb / Linköping
2018-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Linköping" (publicerad 2018-05-18) ⬅️


Visa alla juristjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På skatteenhet Linköping arbetar vi med att beskatta och ta in betalning för privatpersoner och företag. Till kontoret hör även regionkoncentrerade arbetsuppgifter som:


Särskilt kvalificerat eko


Offensiva borgenärsarbetsuppgifter


Riskvärdering inom företagsregistrering


Utlandsområdet till exempel utlandsbosatta och utlandsägda bolag


CLO-funktion (Central Liaison Office) och DLO-funktion (Direct Liaison Office) med ansvar för hantering av informationsutbyte/handräckning till/från utlandet.

Skatteenhet Linköping tillhör Mittregionen och vi är totalt cirka 170 medarbetare fördelade på 9 sektioner.

På orten Linköping är vi cirka 300 medarbetare och här finns även bland annat skatteupplysning, folkbokföring, skattebrottsenhet, rättsavdelning och övriga stödfunktioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden inom beskattningsområden så som moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistreringar och inkomstskatt. I arbetet ingår också att söka och ge information och service. Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt en avslutad KY/YH utbildning som redovisningsekonom


har aktuell erfarenhet av arbete inom beskattningsområdet eller inom ekonomi/redovisning eller av handläggande arbete från en myndighet


är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift


kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut


är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål


är flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar


kan jobba självständigt, samverkar med andra och bidrar till en god arbetsmiljö


har goda kunskaper inom IT och digitala arbetssätt

Det är meriterande om du har akademiska poäng i skatterätt. Det är även meriterande med aktuell erfarenhet från Skatteverket.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Balkhis Salim Bahjat, sektionschef 010-576 82 05
Alexandra Hägerström, sektionschef 010-576 80 48
Susanne Lundgren, HR-konsult susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Amina Sikiric, facklig kontaktperson ST 010-576 82 14

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 27
58180 Linköping

Kontorsadress
Kungsgatan 27

Jobbnummer
3912319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: