Skattehandläggare, Kristianstad

Skatteverket / Juristjobb / Kristianstad
2017-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kristianstad" (publicerad 2018-01-16) ⬅️


Visa alla juristjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad, Simrishamn, Älmhult, Lund, Ängelholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteenhet Kristianstad/Växjö består utav tio sektioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du bland annat kommer att arbeta med beskattning av företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.

Vi söker drivna, flexibla medarbetare som har kunden i fokus. Vi arbetar teambaserat vad gäller planering och fördelning av arbetsuppgifterna inom respektive arbetsområde och därför ställs det krav på att du tar ansvar för ditt och gruppens arbete. I handläggningen fattar du självständiga beslut men under utredningen är du öppen för att både ge och ta stöd från dina kollegor. Vi arbetar inom flera arbetsområden, du behöver därför ha förmågan att kunna växla mellan både arbetsuppgifter och arbetstempo. Då vi till stora delar arbetar med ärenden som kommer in till oss kan arbetstempot och typen av ärenden växla under året och du behöver därför både kunna hantera större ärendemängder under begränsad tid, hantera flera ärenden parallellt samt kunna växla mellan snabb ärendehantering och djupare utredningar.

Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov i kombination med din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp t.ex. inom ekonomi eller juridik, alternativt har en avslutad KY-utbildning/YH-utbildning om 400YH-poäng inom ekonomi eller juridik,
• är resultat och målinriktad, samt har god beslutsförmåga
• är flexibel och har förmågan att växla mellan arbetsuppgifter och arbetstempo
• har en mycket god samarbetsförmåga och sätter teamets mål i fokus
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
• har mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har ett bra bemötande och är förtroendeingivande
• har analytisk förmåga.

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är handläggning inom myndighet, arbete med bokföring, redovisning, ekonomiarbete eller skattejuridik. Vi ser även språkkunskaper som meriterande och då gärna arabiska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är både tills vidare och tidsbegränsade. Vi tillämpar provanställning i sex månader i tillsvidareanställningen.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingela Persson, sektionschef 010-573 76 11
Jörgen Johnsson, sektionschef 010-573 77 17
Anna Siecke, HR-konsult 010-574 78 21
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3867442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: