Skattehandläggare, Karlstad

Skatteverket / Juristjobb / Karlstad
2017-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Karlstad" (publicerad 2018-08-01) ⬅️


Visa alla juristjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. inkomstbeskattning, revision och moms.

På skattekontoret i Karlstad är vi ca 150 medarbetare. Kontoret har en bred verksamhet som även innehåller en inriktning inom internationell beskattning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp alternativt har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter från Skatteverket
• har god samarbetsförmåga och är öppen för teambaserat arbetssätt
• har en god servicekänsla och intresse av bemötande via telefon och vid personliga möten
• har förmåga att självständigt fatta beslut
• har en god kommunikativ förmåga, både verbalt och skriftligt
• är flexibel för verksamhetens krav

Det är meriterande om du har någon form av arbetslivserfarenhet av handläggande arbetsuppgifter inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande med erfarenhet från myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Brunzell, sektionschef 010-572 79 37
Ann-Christin Jonsson, sektionschef ann-christin.x.jonsson@skatteverket.se 010-572 34 02
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Maria Luvö, facklig kontaktperson Saco 010-576 48 14

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 123
17194 Solna

Kontorsadress
Box 123

Jobbnummer
3428650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: