Skattehandläggare, Kalmar

Skatteverket / Ekonomijobb / Kalmar
2013-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-08-27) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på bouppteckningssektionen
innebär att du arbetar med både löpande ärendehantering och handläggning. Du utreder, granskar och beslutar om registrering av bouppteckningar. I utredningsarbetet ska du säkerställa att bouppteckningarna uppfyller gällande krav. Arbetet innebär även många kontakter, både skriftligen och per telefon, med enskilda personer och professionella ingivare. Sektionen hanterar cirka 40 procent av samtliga bouppteckningar i riket.

Skattekontoret i Kalmar är ett av 13 skattekontor i Södra regionen. Kontoret har ca 110 medarbetare fördelade på fem sektioner.

På bouppteckningssektionen är vi ca 25 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning med teoretisk inriktning

• är noggrann och har god förmåga att fatta beslut

• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål

• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift

• har god servicekänsla, ett bra bemötande och inger förtroende

• har förmåga att stödja och samverka

• är flexibel och ser till helheten på sektionen

Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av arbete med bouppteckningar eller annan aktuell erfarenhet av utredande arbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-08-26

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunnel Olsson, sektionschef 010-575 69 23
Jan-Erik Larsson, facklig kontaktperson ST 010-575 67 62 jan-erik.larsson@skatteverket.se
Lars  Axelsson, facklig kontaktperson Saco 010-575 67 78 lars.axelsson@skatteverket.se
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98 susanne.b.lundgren@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1635516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: