Skattehandläggare, Jönköping - Skatteverket - Juristjobb i Jönköping
Skattehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Juristjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla juristjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med förebyggande åtgärder och kontroll av företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du få jobba med granskning av inkomstdeklarationer, moms, internationella frågor eller andra arbetsuppgifter inom beskattningen. Arbetet innebär både individuellt ansvar och samarbete i grupp. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Jönköping är vi ca 130 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

* har högskoleutbildning om minst 120p/180hp, inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete som skattehandläggare
* är resultat och målinriktad
* har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
* har förmåga att stödja och samverka
* har gott bemötande och servicekänsla
* har mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift
* har analytisk förmåga.

Det är meriterande om du
har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med inkomstbeskattning eller av arbete med moms. Meriterande är också erfarenhet av arbete med bokföring.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-21

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Excellie, sektionschef 010-579 83 13
Magnus Carlsson, sektionschef 010-579 83 31
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Kristin Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-572 97 34

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3388270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: