Skattehandläggare, Jönköping - Skatteverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping
Skattehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner, företag och offentliga verksamheter. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. taxering, revision och moms.

På skattekontoret i Jönköping är vi ca 120 medarbetar fördelat på sju sektioner. Som enda kontor i landet handlägger vi alla rikets kommuner, landsting och statliga enheter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

* som är till nytta för medborgare och företag

* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

* med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

* har en akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt har skaffat dig motsvarande kompetens genom flerårigt arbete med kvalificerade skattehandläggaruppgifter

* har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift

* är serviceinriktad med förmåga att inge förtroende och skapa goda relationer

* är resultat- och målinriktad

* kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

* är utvecklingsorienterad och nytänkande.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av relevant arbete på Skatteverket eller om du arbetat med liknande frågor på annan myndighet eller företag samt om du har aktuell erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter. Det är också meriterande om du aktuell erfarenhet av arbete med redovisning eller om du har akademiska poäng i skatterätt. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare med önskemål om tillträde i början av 2014. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-11-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Werner, Kontorschef 010-579 83 05
Magnus Carlsson, Sektionschef 010-579 83 31
Kristin Andersson, Facklig kontaktperson Saco 010-572 97 34
Kerstin  Nordström, Facklig kontaktperson ST 010-579 83 45
Linda Gertsson, HR-konsult 010-574 86 45
Johanna Rosén, HR-konsult 010-575 02 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1707900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: