Skattehandläggare, Falun

Skatteverket / Ekonomijobb / Falun
2014-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Falun" (publicerad 2018-02-05) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun, Borlänge, Ludvika, Avesta, Mora eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På kontoret i Falun är vi cirka 170 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en ekonomi- eller juridikutbildning från universitet eller högskola om 120p/180hp
• är resultat- och målinriktad
• har god beslutsförmåga
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Det är meriterande om du
tidigare har arbetat på Skatteverket med ovanstående arbetsuppgifter samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Meriterande är också om du har 10/15 högskolepoäng i skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2014-11-24

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
x

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leyla Duman, sektionschef 010-574 10 41
Anders Norén, sektionschef 010-576 72 21
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Linda Englund, facklig kontaktperson ST 010-576 24 39

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Falun
79186 Falun

Kontorsadress
Falun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2077426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: