Skarp budgetsamordare

Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i sydöstra Stockholm, har 45 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stötta nämnd, ledning och enhetschefer. Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet.

Till vårt controllerteam söker vi nu en budgetsamordnare. Vi erbjuder dig ett gott samarbetsklimat i ett kontorslandskap där du lätt kan bolla frågor med dina kollegor och där du har nära till förvaltningens chefer. Inom administrativa avdelningen arbetar vi utifrån värdeorden tillgänglighet, professionellt bemötande och kompetens.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Arbetsuppgifter
Budgetsamordnaren samordnar förvaltningens budget- och uppföljningsarbete och därmed övriga controllers arbetsprocesser.

Budgetsamordnaren är tillsammans med ekonomicontrollers, en stödfunktion till cheferna inom förvaltningens olika verksamhetsområden. I rollen ingår även att vara ekonomicontroller för administrativa avdelningen samt stadsmiljö, att ansvara för investeringsbudget samt att i dialog med lokalintendenten budgetera och följa upp lokalkostnader.

Budgetsamordnaren leder processen med bokslut, budget/verksamhetsplan samt uppföljning och ska i detta vara ett stöd till chefer, ledning och nämnd genom att ta fram underlag för styrning. Bland arbetsuppgifterna ingår också att muntligt föredra budget och prognoser för bland annat ledning och nämnd.

Budgetsamordnaren ska, tillsamman med andra i controllerteamet, stödja cheferna i att göra bedömningar och ta fram underlag för realistiska budgetar. Likaså att vara ett stöd för budgetuppföljning på avdelningsnivå och för hela förvaltningen.

I uppdraget ingår utveckling av rapportmodeller och uppföljningssystem.

Utöver att ge råd och information krävs att samordnaren ska kunna driva frågor i olika arbetsgrupper samt implementera ett ekonomiskt tänkande i samband med utbildningar av chefer och andra nyckelpersoner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskap förvarvad genom flerårig arbetslivserfarenhet i likvärdiga uppgifter. Du behöver ha gedigen erfarenhet av ekonomistyrning, gärna i kommunal verksamhet samt god förståelse för bokföring och redovisning. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift och du är en avancerad användare av Officepaketet, framför allt excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra. Även erfarenhet av ekonomisystemet Agresso är meriterande.

Som person tar du egna initiativ till uppgifter och förbättringar och har ett gott omdöme. Du ser till hela förvaltningens bästa och har ett analytiskt förhållningssätt. Du är lyhörd för chefernas behov och såväl muntlig som skriftlig kommunikation kan anpassas till olika situationer. Stor del i arbetet sker tillsammans med andra vilket kräver en god samarbetsförmåga. Detta gör att vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-08-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning
FÖRMÅNER
Som anställd har du friskvårdstimme och tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-04
Ange följande referens när du ansöker: A40220
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Laxvik, Avdelningschef 08 - 508 15 014

Facklig kontakt
Saime Civas, Vision 08-508 18 264
Sanna Nilsson, Ordförande SACO 08-508 153 36

Företag
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen
Box 5117
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6 12117 Johanneshov

Jobbnummer
2723251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, 060 Administrativa avdelningen: