Skadereglerare

Europ assistance Scandinavia AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Europ assistance Scandinavia AB i Stockholm

Europ Assistance is a leading provider within the assistance industry, with more than 40 years' experience. We provide medical and technical assistance in all types of emergency situations in Scandinavia and across the world. We are skilled in problem solving 24 hours a day, 365 days a year.
Europ Assistance is an international player with over 4,500 employees across the globe. With a presence in all 5 continents. 62 companies in 33 countries. 208 agents across the world. 402,000 service providers throughout the world.

Europ Assistance Claims Department, handle a variety of different type of claims from Travel claims to disability claims. We work as an "Out sourced" Claims handler for a number of leading Swedish & International insurers, and are also a captive insurer in our own right, underwriting one of Sweden's major travel operators. The department uses a state of the art claims handling system and latest VOIP telephone system. Further developments are planned to ensure that the department is one of the most efficient and professional Claims handlers not just in Sweden but in the whole Nordic Region.

Jobbet innebär att:
• Handlägga reseskador samt sjuk- och olycksfallskador för våra egna och kunders försäkringsprodukter.

Kravspecifikation

Publiceringsdatum
2007-11-07

Erfarenhet och utbildning
• Erfarenhet av skadereglering
• Hantering av reseskador och/eller sjuk- och olycksfallsskador
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och finska

Dina personliga egenskaper
Din roll består i direkt kontakt med kunden vid handläggning av skadeärende samt kontakt med försäkringstagare och företagskunder. Vi tror därför att rätt person har/är;
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift
• Analytisk och resultatinriktad
• Självständig och kreativ i arbetet
• Serviceinriktad
• Ha en förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter.
• Allmänbildad
• Positiv och beredd på det mesta

Övrig information
• Kunskaper i övriga språk är meriterande.
• Allmän IT vana och erfaren användare av MS Office paketet.

Vi erbjuder dig:
Ett mycket spännande och utvecklande jobb på ett dynamiskt företag. Du blir en del av ett glatt gäng där du är en viktig nyckelperson i en internationell miljö.

Vi ser gärna att du mejlar din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att ringa nedanstående kontaktperson.

Kontaktperson för detta jobb
Tenna Kaarslev, 08-579 379 05, tenna.kaarslev@europ-assistance.se

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tills vidare

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-30
Vi tar emot ansökan via epost: tenna.kaarslev@europ-assistance.se

Företag
Europ assistance Scandinavia AB
10073 Stockholm
Telefonnummer: 08-587 717 00
Faxnummer: 08-6602390
Mer information på http://www.europassistance.se

Kontorsadress
Mejerivägen 9
Stockholm

Jobbnummer
48346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Europ assistance Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Europ assistance Scandinavia AB: