Sjuksköterska till Älmhults kommun

Älmhults kommun, Socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och har en befolkning som växer. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta och goda kommunikationer gör det lätt att pendla.


Publiceringsdatum
2017-09-19

Arbetsuppgifter
Rollen som sjuksköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen bättre för våra patienter.

Som sjuksköterska inom Älmhults kommun möter du patienten i dennes hem, oavsett boendeform. Du möter patienter i alla ådrar, från barn till äldre, och du arbetar även med avancerad sjukvård i hemmet. Du ingår i flera team tillsammans med övrig personal inom vård och omsorg inom kommunen, men har även ett tätt samarbete med sjukhus och primärvård. Alla sjuksköterskor utgår från nyrenoverade fräscha lokaler inne i Älmhult. Fysioterapeuter, arbetsterapeuter, administrativa sjuksköterskor, demenssjuksköterska och enhetschefer har sina kontor i samma byggnad.

Vi erbjuder dig ett brett uppdrag med frihet under ansvar, där du får möjlighet att göra skillnad. Det är en stor frihet att arbeta inom hemsjukvården, du har inbokade besök, men det uppstår också akuta saker som gör att du måste planera om din arbetsdag. Du får glada och erfarna kollegor, i en driven och trygg grupp där vi delar med oss av våra kunskaper och stöttar varandra. Du har alltid nära till det kollegiala stödet och vi har en arbetsplats med struktur, ordning och reda. Då vi värnar om våra medarbetares hälsa och välmående har alla anställda möjlighet till friskvårdsbidrag.

I uppdraget som sjuksköterska planerar du hälso- och sjukvårdsinsatserna för den enskilde. Du gör bedömningar gällande medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser, följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning. Du har även en arbetsledande roll då du handleder, instruerar och delegerar omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet. I ditt arbete har du kontakt med patienter men även med anhöriga och andra personer i patientens nätverk. Vi dokumenterar i Cambio Cosmic och Safedoc och använder oss av befintliga kvalitetsregister.

Är du en engagerad sjuksköterska som är ute efter nya utmaningar? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning till distriktssköterska, med erfarenhet från kommunal hemsjukvård.

Du är en ansvarstagande person med ett stort engagemang för ditt arbete. Du ser möjligheter före svårigheter och tycker om att arbeta självständigt såväl som i team. Du är en god kommunikatör och gillar att undervisa/instruera. Din datorvana är god. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänsten krävs körkort B. Vi har bilar med manuell växellåda.


ÖVRIGT
Vi utför anställningsintervjuer löpande, så vänta inte med att söka.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22
Ange följande referens när du ansöker: A707043/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Hagberg lena.hagberg@almhult.se 0476-642435
Emma Rodin 0476-55404

Företag
Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Socialförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3704843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen: