Sjöspeditör till företag i Helsingborg

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Brinner du för att arbeta med transport och spedition? Vill du utveckla dina färdigheter inom service mot kunder och trivs med att arbeta i högt tempo? Sök då detta spännande jobb idag!

Publiceringsdatum
2018-03-16

Om tjänsten
Adecco söker nu för kunds räkning en sjöspeditör. Vår kund är ett av världens mest internationella företag med territorier över hela världen och de finns representerade i över 200 länder. Rollen som sjöspeditör är varierande och du arbetar i team, dels med dina kollegor samt övrig personal hos kunden.

Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen;
• Vara företagets ansikte mot kund i enlighet med företagets strategi och ramverk.
• Utvecklar och bibehåller relationer med våra kunder samt företräder företaget på ett professionellt sätt.
• Verkställer bokningar och optimering av bokningar enligt gällande processer och rutiner.
• Hanterar bokningar (från kund eller andra kontor/nätverket), dvs skapar och bekräftar bokningar, ser till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav.
• Säkerställer att samtliga transportsätt utförs i tid.
• Arbetar proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösning på problemet.
• Säkerställa att kundkrav uppfylls och gör nödvändiga förändringar/återkopplar till kund om rutiner skulle avvika från kundens krav och önskemål.
• Arbetar med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar.
• Säkerställer att alla dokument är kompletta och uppdaterade i tid enligt gällande lagar, förordningar samt interna rutiner (DGR, tull etc.). Dokumenthantering och registrering av bokningarna är också en del av ditt dagliga arbete.

Om dig
Har du förmågan att erbjuda den bästa servicen och hitta tillbaka till dina arbetsuppgifter trots att du blir avbruten? Då kommer du att trivas här. Vi söker dig som har en hög social kompetens och servicekänsla samt lyhördhet för kundens behov.

Vi ser gärna att du även har en god initiativförmåga och ansvarskänsla, samt är kvalitetsmedveten och noggrann. Din goda förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig också då du löser problem med finess och trivs med stundtals högt tempo. Du är en lagspelare som har erfarenhet av att arbeta i team, samt med MS Office och liknande arbetsuppgifter. Att ha en gymnasieutbildning, samt att tala och skriva svenska och engelska obehindrat är en förutsättning. Eftergymnasial utbildning inom transport/logistik, samt erfarenhet av spedition är en merit.

Viktigt för tjänsten:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Gymnasieutbildning

Om anställningen
Tjänsten som sjöspeditör är för perioden mars - september och som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Joachim Svenezon/ joachim.svenezon@adecco.se (skicka ej ansökan via mail.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Svenezon

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG

Kontorsadress
Kullagatan 29

Jobbnummer
4026027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: