Sjöspeditör Import

Geodis / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Geodis i Göteborg, Helsingborg, Malmö, Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av spedition, är strukturerad och serviceinriktad samt trivs i en internationell arbetsmiljö med högt tempo?

Vi söker just nu en Sjöspeditör Import till ett längre vikariat på vårt huvudkontor i Göteborg!

Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Din roll
Vår avdelning General Cargo arbetar med allt från våra små till stora kunders sjösändningar och består av en import- och exportavdelning.

I rollen som Sjöspeditör på vår importavdelning kommer du att ha den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och dagligen ha kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för sjösändningar från bokning till slutfakturering och har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen.

Övriga arbetsuppgifter:
Planera och boka upp transport enligt avrop från kund.
Leveransbevakning
Utfärda transportdokument
Fakturering samt kostnadskontroll
Kundvård

Vi sitter i moderna lokaler mitt i centrala Göteborg (Rosenlundsgatan). Tjänsten är ett vikariat på 14 månader.

Publiceringsdatum
2018-03-20

Bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och 1-5 års erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, gärna import. Du har även erfarenhet av både LCL och FCL. Har du eftergymnasial utbildning, till exempel högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom logistik eller spedition, är det meriterande.

Vidare ser vi gärna att du:

• Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Erfarenhet och god kunskap i operationella system

Vi tror att du trivs i en roll med kundkontakt, då du är utåtriktad, kommunikativ och skapar goda kontakter internt och externt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina arbetsuppgifter självständigt vidare, samtidigt som du gärna samarbetar med andra. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och när du får använda din problemlösningsförmåga. Du beskriver dig som flexibel och du har lätt för att anpassa dig till ändrande omständigheter.

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Så ansöker du
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-03-29.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Maria Blom tel +46 70 60 07 024.

Kontaktperson Unionen: Karin Fälth
Telefonnummer: 0706698155

Varaktighet, arbetstid
Heltid 14 månader

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Grettve

Företag
GEODIS

Adress
GEODIS
Rosenlundsgatan 8
41120 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8, Göteborg

Jobbnummer
4032007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Geodis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Geodis: