Självständiga förvaltningshandläggare till nämndsfunktionen

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Stadskansliet är navet för den centrala demokratiska processen. Vi bistår den politiska ledningen och kommunens förvaltningar med övergripande strategiska uppdrag. Det innebär att här återfinner du specialistfunktioner för juridik, tillsynsverksamhet för kommunens arkivverksamhet, nämndsfunktion m.m, samt samordningsuppdrag för demokratifrågor och kommunal risksamordning (säkerhets- och beredskapsfrågor, trygghets- brottsförebyggande, Alkohol-, Narkotika-, Dopning-, Tobaksförebyggande-frågor). Utöver det så återfinner du även här uppdrag som riktas till kommunmedborgare i form av konsumentjuridisk rådgivning och budget- och skuldrådgivningsverksamhet.

Vi söker nu två noggranna och självständiga medarbetare som gillar att arbeta med strukturer. Arbetet är omväxlande och dynamiskt och kräver gott omdöme och en tydlig etisk kompass. Tjänsterna är organiserade inom nämndsfunktionen med placering i Rådhuset. Huvuduppdragen för nämndsfunktionen är;

• kommunstyrelsens diarium

• hantera sammanträdesprocessen och den politiska plattformen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott samt omvårdnadsnämnden.

Ni ingår med övriga nämndshandläggare och registratorer inom hela kommunen i ett internt utvecklingsnätverk där vi ständigt ser över de administrativa processerna, arbetar med införande av e-arkiv mm

Publiceringsdatum
2017-05-11

Arbetsuppgifter
Den ena handläggaren har som huvudsaklig arbetsuppgift att vara registrator för kommunstyrelsen, ledningsförvaltningen och kommundirektören. Som registrator registrerar du allmänna handlingar för kommunstyrelsen, lämnar förslag på hur vi fördelar och remitterar ärenden mm. I rollen ingår också att vara administrativ handläggare genom att stödja vår BRÅ/ANDT-samordnare i det dagliga arbetet. Du skriver yttranden och utredningar samt deltar i det övergripande arbetet kring trygghetsskapande och brottsförebyggande åtgärder. I uppdraget ingår även att vara med i uppstartsarbetet för vårt nya projekt Ungdomsstödjare. Arbetet innebär att medverka i förberedelser inför och närvara vid arbetsgruppsmöten inom BRÅ/ANDT-området samt där ansvara för dokumentation. På grund av arbetsuppgifternas karaktär omfattas många delar i tjänsten av tystnadsplikt.

Den andra handläggaren ska som huvudsaklig arbetsuppgift vara registrator för kommunstyrelsen men också ingå i nämndsfunktionen och självständigt hantera sammanträdesprocessen för kommunstyrelsen och dess utskott. Nämndshandläggarna arbetar i team och roterar på kommunstyrelsens alla möten och ser som sin uppgift att vara navet i all ärendehantering. Arbetet innebär att föra sammanträdesprotokoll och stödja den politiska ledningen under hela ärendehanteringsprocessen genom förberedande möten, utskott och kommunstyrelsens sammanträden.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

• Samhällsvetenskaplig examen eller annan likvärdig universitetsexamen som är lämplig inom området

• Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete.

• Erfarenhet som registrator inom kommunstyrelsens verksamhetsområde eller nämnd

• God kommunikativ förmåga

• God språklig och analytisk förmåga

• Mycket god samarbetsförmåga och du attraheras av hög noggrannhetsfaktor vid utförandet.

Som person är du flexibel och trivs med att arbeta stödjande. Du har mycket god samarbetsförmåga, servicekänsla och är lyhörd i din kommunikation med andra. Du trivs med att arbeta i team men har även förmåga att självständigt driva och planera dina arbetsuppgifter.

För den första tjänsten:

Det är viktigt för oss att du har ett stort engagemang i BRÅ/ANDT-frågor. Tjänstens art kräver ett stort mått av integritet och stabilitet.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

• God kunskap om offentlig organisation

• Erfarenhet som nämndshandläggare inom offentlig verksamhet

• God kunskap om regelverket "Offentlighet och sekretess" vad gäller allmänna handlingar m.m.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Befattningarna är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

UPPLYSNINGAR

Samordnare för nämndsfunktionen Kerstin Söderlund, tfn 023-83117

BRÅ/ANDT-samordnare Ulrika Gustafsson-Lindberg, 023-861 70

Förvaltningschef Inger Klangebo, tfn 023-82125

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Håkan Hanson, tfn 023-833 92

SACO, Jan-Åke Holmdahl, tfn. 023-820 37

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Jobbnummer
3491878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: