Självständig personalansvarig till Arlanda

Patria Helicopters AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patria Helicopters AB i Stockholm, Sigtuna eller i hela Sverige

Patria Helicopters AB

Presentation
Är du en organiserad och kommunikativ personalvetare? För rekrytering söker vi nu en personalansvarig till Patria Helicopters där du erbjuds en utvecklande tjänst med stora möjligheter att påverka.

Tjänsten är på heltid och placerad nära Arlanda flygplats. Tillträde önskas till december och urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2013-09-27

Dina arbetsuppgifter
Som personalansvarig kommer du att arbeta operativt i en självständig roll med att utveckla och driva företagets HR-funktion, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Du fungerar som ett stöd till VD och avdelningschefer i olika personalfrågor samt tar fram riktlinjer inom personalrelaterade områden.

I ditt ansvarsområde ingår bland annat följande:

• kompetensutveckling i samråd med respektive chefer
• vidareutveckling av den interna kommunikationen, exempelvis via intranätet
• fackliga förhandlingar
• rekrytering
• personalhandbok och riktlinjer

Vidare kommer du att ansvara för löne- och tidrapporteringssystemet Agda samt administrera och sammanställa korrekta underlag till den outsourcade lönefunktionen. Andra personaladministrativa uppgifter och rutiner kring exempelvis anställningsavtal, pensioner och försäkringar ingår också. Samarbete med den centrala personalstaben i Finland kan förekomma.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR, förslagsvis PA-programmet eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, gärna inom både tjänstemanna- och kollektivsidan. Att ständigt hålla dig à jour med utvecklingen inom HR-området är självklart för dig och du är väl insatt i gällande arbetsmiljölagstiftning, har förhandlingsvana samt goda kunskaper inom kollektivavtal och löneberedning. God svenska och engelska i såväl tal som skrift krävs, kan du dessutom finska är det ett plus.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självständig, prestigelös och driven. Du är organiserad, strukturerad och har lätt att samarbeta med andra. Vidare är du genuint intresserad av människor och har förmågan att skapa en god arbetsmiljö för dina kollegor. Dessutom tror vi att du är ansvarstagande, positiv och kommunikativ samt har hög integritet.

Företagsbeskrivning
Patria är en producent av livscykelstödtjänster och teknologilösningar inom försvars-, säkerhets- och flygteknikbranschen. Patria erbjuder sin personal mångsidiga och varierande arbetsuppgifter. Koncernens omsättning år 2012 var 736,1 miljoner euro och antalet anställda ca 3 600.
Patria Helicopters AB utför underhåll av Eurocopter, Agusta, Bell och Sikorsky helikoptrar. Vi är en EASA och FAA Part 145-godkänd organisation samt godkänd underhållsorganisation för EC, Agusta och Bell.

Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.

Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-17
Ange följande referens när du ansöker: 36366
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Patria Helicopters AB

Adress
Patria Helicopters AB

Jobbnummer
1663535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patria Helicopters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patria Helicopters AB: