SiS söker två avtalsansvariga/kategoriledare

Statens institutionsstyrelse / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens institutionsstyrelse i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-07-20

Dina arbetsuppgifter
Nu utökar vi vår sektion för inköp och upphandling med två nya tjänster-kategoriledare/ avtalsansvariga. Du får en unik chans att vara med och starta upp en ny roll hos oss. En rolig och varierande tjänst där du kommer få lära dig nya saker varje dag.

Du kommer att ha ett samordnande ansvar för de avtal som rör kärnverksamhetens behov. Kärnverksamhetens avtal berör varor och tjänster som är kopplade till ungdomar och klienter. Det kan röra allt från möbler, kläder, kioskvaror, heminredning, livsmedel, fritidssysselsättning med mera.

Du är delaktig i hela processen - från att ett behov uppstår, under upphandlingsfasen och till avtalsuppföljning samt utvärdering av avtalet. Du håller dig uppdaterad i verksamheten för att aktivt fånga upp kommande behov i god tid. I upphandlingsfasen agerar du kravställare, en upphandlare leder upphandlingsprojektet. Som huvudsaklig kravställare har du ansvar för att ställa relevanta krav utifrån myndighetens behov och marknadens lösningar. Det innebär många kontaktytor, både externt och internt. Resor ingår i tjänsten då du kommer att besöka våra institutioner för att stämma av deras behov. Vidare nätverkar du med marknaden för att undersöka rimliga och effektiva lösningar, analyserar verksamhetskrav, inköpsbehov och inköpslogistik vilket ställer krav på att du har ett strategiskt och affärsmässigt sätt. Du omvärldsbevakar inom dina ansvarsområden.

När avtalet är på plats är du den som är avtalsansvarig hos oss. Det innebär att du implementerar avtalet i verksamheten, har den initiala kontakten med leverantören vid eventuellt uppkomna problem och vid löpande avtalsfrågor exempelvis utgående/ersättning av avtalade produkter. Du ansvarar för avtalsuppföljning och förvaltning. Det innebär bland annat att du säkerställer att såväl myndigheten som leverantören uppfyller ställda krav och att dessa efterlevs. Vid problem av juridisk karaktär konsulterar dina juristkollegor på sektionen.

Ni har stora möjligheter att själva påverka hur rollerna och rutiner utformas. För att göra ett bra jobb så ser vi att du tycker om att samarbeta och har förmågan att skapa nya relationer med olika människor och yrkesgrupper. Du är självgående och kommer att få ta stort eget ansvar för att självständigt planera och genomföra dina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi kommer att ta in arbetsprover för att säkerställa goda kunskaper i det svenska språket.

Vi har distansavtal i myndigheten så att du delvis kan arbeta hemifrån.

Här kan du läsa mer om våra förmåner https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom ekonom, jurist, eller utbildning inom YH-utbildning juridik, ekonomi, inköp, logistik
• Flera års erfarenhet av att identifiera behov och genomföra behovsanalyser
• Erfarenhet av arbete med många kontaktytor
• Erfarenhet av att läsa och arbeta efter avtalstext
• Erfarenhet av att genomföra analyser av leverantörsmarknader
• Mycket god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift

Meriterande:

• Körkortsbehörighet B
• Erfarenhet av upphandlingsarbete
• Kunskaper i LOU
• Erfarenhet av avtalsskrivning och/eller avtalstolkning

På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.

Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll ska genomföras före beslut om anställning.

Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 augusti





SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Ersättning
Lön enligt överenkommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Institutionsstyrelse (org.nr 202100-4508), https://www.stat-inst.se/

Arbetsplats
Statens institutionsstyrelse

Kontakt
upphandlings jurist
Erica Meier Rune
010-4534136

Jobbnummer
7976809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens institutionsstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens institutionsstyrelse: