Servicevägledare till Kontaktcenter

Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice i Göteborg

Enklare vardag i en hållbar och öppen stad är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument och budget- och skuldfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg.
Två av våra senaste uppdrag är att starta Romano Center i Väst samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande.
Sedan årsskiftet 2017 ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 200 medarbetare.


Publiceringsdatum
2019-04-17

Arbetsuppgifter
Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Kontaktcenter bemannar stadens huvudnummer 031-365 00 00, och har även kundtjänster för bland annat stadens idrottsanläggningar, för- och grundskola, parkeringar, gator och torg.
För närvarande ger vi service på 25 språk och besvarar ca 85 000 telefonsamtal per månad. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.
Vi har utökade öppettider och vill ge de som kontaktar oss en enhetlig serviceupplevelse.

Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.

Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum.
Som servicevägledare på kontaktcenter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Dina arbetsuppgifter är att svara på frågor från boende, besökare och företagare främst via telefon och e-post.
Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och besvara mellan 60-160 telefonsamtal under en dag och även använda dig av flera olika verksamhetssystem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka, och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du kan uttrycka dig väl i på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper särskilt.
Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det också meriterande.
Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället och tycker om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder 5 tillsvidareanställningar och 5 tidsbegränsade anställningar som sträcker sig till 2020-01-31.
Arbetstiden är schemalagd, vardagar mellan 6,45-20,15 och helger 9,45-18,15
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse,

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A449925 Servicevägledare till
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rikard Wikenmark rikard.wikenmark@kom.goteborg.se
Anna Skärström anna.skarstrom@kom.goteborg.se

Företag
Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4738183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice: