Servicevägledare till Kontaktcenter

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2018-12-21) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision!
Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg.
Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-09-12

Arbetsuppgifter
Göteborgs Stads Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Vi erbjuder våra boende, besökare och företagare information och service främst via telefon men även via webb och personliga besök.
För närvarande ger vi service på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.

Som servicevägledare, i en av våra tre enheter, kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice. Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och med goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Du kommer till en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst två års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon.
Har du kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det meriterande.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så söker vi särskilt ytterligare medarbetare med goda kunskaper i finska språket.
Meriterande är också goda språkkunskaper i romani chib.
Du ska också ha mycket god datorvana samt ha lätt för att lära dig nya program.
Som person vill vi att du är serviceinriktad med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Då du kommer att hantera cirka 160 samtal per dag är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.

Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse., upphör: 2018-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: A625563
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Skärström anna.skarstrom@kom.goteborg.se
Rikard Wikenmark rikard.wikenmark@kom.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3693705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: