Servicetjänsteman/Registrator Göteborg

Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Internservice ingår organisatoriskt i Administrativa avdelningen som tillhör Huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diareföring och arkivering.

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på internservice innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post, diarieföring, arkivering med tillhörande administration. I arbetet ingår också hantering av tjänstebilar, kontorsservice samt godshantering med tunga lyft.

Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har 3-årig avslutad gymnasieutbildning

• har aktuell erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete inom offentlig verksamhet

• har B-körkort och körvana

• har god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och erfarenhet i syfte att nå resultat

• skapar goda relationer och är serviceinriktad

• självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete

• har god kommunikationsförmåga

• är noggrann

• har god datorvana

• kan jobba självständigt

• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring, arkiv- och posthantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete från Skatteverket.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-06-11

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Lindelöf, sektionschef 010-577 92 11
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Linda Ahlquist, HR-konsult 010-575 02 43

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 .

Kontorsadress
Box 2845

Jobbnummer
1906555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: