Servicetekniker/Produktspecialist - laboratorieutrustning

Labteam Scandinavia AB / Säljarjobb / Göteborg
2017-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker/Produktspecialist - laboratorieutrustning" (publicerad 2017-12-28) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Labteam Scandinavia AB i Göteborg, Helsingborg, Lund, Stockholm eller i hela Sverige

LabTeamet är en etablerad leverantör av laboratorieutrustning och service på laboratorieutrustning. Våra kunder är alla typer av laboratorier inom sjukhus, biotech, Life Science, forskning, Industrin m.fl. LabTeamet arbetar alltid med långsiktiga relationer där kunderna står i fokus. . LabTeamet har huvudkontor i Helsingborg, med försäljningskontor och serviceorganisation som täcker hela Sverige.
Beskrivning av tjänsten
LabTeamet växer med ett stadigt ökande antal uppdrag, vi behöver därför anställa ytterligare en person, tjänsten gäller en kombinerad servicetekniker/produktspecialist i Göteborgsområdet.
Arbetsuppgifter: Installation, teknisk service och förebyggande underhåll på laboratorieutrustning. Du kommer att arbeta med service på alla typer av basutrustning till laboratorier, samt pipetterings och analysutrustning för laboratorier. Du kommer även att jobba som produktspecialist, i det arbetet ingår bl.a. att vårda kunderna, hjälpa kunderna med användande, produktfrågor samt ta fram offerter och hjälpa kunderna att välja optimal utrustning efter deras specifika behov.
Anställningen gäller en heltidstjänst som utgår från Göteborg. Du kommer att ingå i vårt service/support och produktspecialist team för Sverige. Du kommer huvudsakligen att arbeta i västra Sverige, men kommer att vara en del av vårt team och ha uppdrag över hela Sverige.
Arbetet görs först och främst ute hos kunderna varför du måste trivas med en nära kontakt med våra kunder, att lyssna på kundernas behov och önskemål och alltid göra ditt yttersta för att kunderna ska få bästa möjliga råd, service och support. Tjänsten innefattar även telefonsupport. Tjänsten kommer att innebära en del resor med övernattning, som ofta är planerade, men det förekommer även akuta resor som du måste kunna göra med kort varsel och
övernattning/ar.
LabTeamet är ett företag vars grundfilosofi och affärsidé är att alltid ge kunderna bästa kundservice och kundsupport, därför är det viktigt att du är pålitlig, tycker om kundkontakter, håller tider, håller vad du lovar och alltid har fokus på att serva kunderna på bästa möjliga sätt. Vi vill att du ska vara en i vårt team, att du bidrar till att fortsätta bygga på vårt goda rykte inom branschen och alltid eftersträva bästa möjliga kundservice inom alla områden.

Om dig:
• Du får gärna ha medicinteknisk bakgrund eller motsvarande utbildning och gärna praktisk erfarenhet av laboratorieutrustning. Du kan även vara BMA med teknisk bakgrund. Du kan även ha annan erfarenhet som servicetekniker, teknisk support, eller produktspecialist inom annat område.
• Du har bra IT-kunskaper
• Du är utåtriktad och tycker om att ha en aktiv dialog med kunder och medarbetare.
• En stor del av ditt arbete består av att kommunicera med kunder och medarbetare så du måste tycka om att kommunicera och alltid ha en öppen dialog.
• Du är rak i din kommunikation och bra på att samarbeta, är flexibel, driven i ditt arbete och blir aldrig nöjd.
• Du behärskar svenska och engelska, samt förstår danska och norska både skriftligen och muntligen.
• Du tycker om att resa, kan resa akut och kan vara hemifrån med övernattningar när det behövs.
• Du har B-körkort
• Du är duktig på att felsöka
• Du kan lätt ta åt dig innehållet i manualer och info
• Du har teknisk kunskap och har lätt för att förstå system och utrustning.
• Du har förmåga att sätta dig in i och förstå kundernas behov, krav, önskemål och att hjälpa dem att hitta rätt produkt som passar just deras behov

Anställningen gäller en heltidstjänst som utgår från Göteborg. Du kommer att ingå i vårt service/support och produktspecialist team för Sverige. Du kommer huvudsakligen att arbeta i västra Sverige, men kommer att vara en del av vårt team och ha uppdrag över hela Sverige.
Arbetet görs först och främst ute hos kunderna varför du måste trivas med en nära kontakt med våra kunder, att lyssna på kundernas behov och önskemål och alltid göra ditt yttersta för att kunderna ska få bästa möjliga råd, service och support. Tjänsten innefattar även telefonsupport och support via uppkoppling till våra kunders uppkopplade utrustning. Tjänsten kommer att innebära en del resor med övernattning, som ofta är planerade, men det förekommer även akuta resor som du måste kunna göra med kort varsel och
övernattning/ar.

Varaktighet, arbetstid
• Stort ansvar för ditt jobb och utvecklingen av ditt ansvarsområde * Utbildning på LabTeamet och hos våra leverantörer i bl.a. Tyskland, Sverige, England, Frankrike, Holland, Italien, Polen, USA m.fl.

Publiceringsdatum
2017-11-06

Ersättning
• Bra villkor, tjänstepension, privatvårdsförsäkring, företagsbil för användning i tjänsten, mobiltelefon m.m.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Servicetekniker/Prod.spec

Kontakt
Roger Augustsson roger@labteamet.com 0423009130

Företag
Labteam Scandinavia AB

Adress
Labteam Scandinavia AB
Vasatorpsvägen 1
25457 Helsingborg

Kontorsadress
Vasatorpsvägen 1

Jobbnummer
3786356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Labteam Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Labteam Scandinavia AB: