Serviceplanerare

Liko AB / Maskiningenjörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Liko AB i Solna, Stockholm, Täby, Uppsala, Jönköping eller i hela Sverige

Liko är en världsledande leverantör av personlyftar och tillbehör. Till vårt Liko Lyftcenter i Stockholm söker vi nu en Serviceplanerare som ska planera och samordna serviceverksamheten inom området där vi har åtta servicetekniker.
Liko har ett rikstäckande nät av Liko Lyftcenter och vårt huvudkontor ligger i Alvik utanför Luleå. Som Serviceplanerare för Liko Lyftcenter i Stockholm är du en länk mellan Servicechefen i Luleå och serviceteknikerna i Stockholmsområdet.
Rollen som Serviceplanerare består av flera uppdrag. Framförallt kommer du att kort- och långsiktigt planera serviceteknikernas dagliga verksamhet. Du kommer också att ha mycket kontakt med våra kunder gällande mottagande av serviceärenden och bokning av besiktningar för våra produkter ute hos kund. Det innebär till exempel skapande, fördelning och avrapportering av serviceordrar.
Du kommer också att ansvara för vårt lokala lager, hålla samordnings- och planeringsmöten med Serviceteknikerna, medverka vid kundbesök och bidra till utveckling av verksamheten.
Likos produkter klassas som medicinteknisk utrustning och används inom vården för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer. Vår verksamhet påverkas därför av det Medicintekniska direktivet, och vi är certifierade enligt ISO 13485, 9001 och 14001 vilket påverkar hur vårt arbete styrs och utförs. Erfarenhet av standarder, medicinteknik eller sjukvården är därför meriterande.
Serviceteknikerna installerar taklyftssystem och servar de flesta produkterna inom Likos sortiment. Oavsett tidigare erfarenhet kommer du att genomgå en intern produktutbildning samt service- och installationsutbildning.
Liko präglas av ett stort fokus på säkerhet. Vi förväntar oss därför att du har ett högt säkerhetstänkande.
I rollen krävs det att du har god planeringsförmåga, flexibilitet, förmåga att hantera många ärenden samtidigt och kan fatta snabba beslut. Som samordnare för serviceteknikerna är det viktigt att du har en förmåga att entusiasmera och motivera din omgivning. Då rollen innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du har goda kommunikativa egenskaper, såväl muntligt som skriftligt. Självklart är du också serviceinriktad och vill lösa våra kunders problem på bästa sätt samtidigt som du är affärsmässig.
Liko är ett värderingsstyrt företag, det är viktigt för oss att vi har samma uppfattning kring samarbete, ansvar, etik och inte minst motivation och servicevilja.
Du har en teknisk grundutbildning, minst på gymnasienivå och ett stort tekniskt intresse. Det är en fördel om du har ledarerfarenhet eller ledarutbildning och god datavana.
Låter det här intressant, kontakta gärna Mattias Eklund, Servicechef på telefon 0920 - 47 48 12 eller mattias.eklund@liko.se , eller kontakta Annika Renström, Personalchef på 0920 - 47 47 95.
Din skriftliga ansökan vill vi ha senast 24 november. Skicka via e-post till jobb@liko.se eller med post till: Liko AB, Personalavdelningen, Nedre Vägen 100, 975 92 Luleå.
Om Liko:
Liko är ett världsledande medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför personlyftar, lyftselar och andra tillbehör. Våra produkter används för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer vid äldreboenden, specialskolor,
sjukhus och i hem över hela världen. Liko ingår i den världsledande medicinteknikkoncernen Hill-Rom som finns i närmare 80 länder och har 6800 medarbetare. Vid vårt huvudkontor i Alvik utanför Luleå, som är ett globalt center för kunskap om säkra lyft, är vi fler än 130 medarbetare. Läs mer på www.liko.se

Publiceringsdatum
2008-11-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-24
Ange följande referens när du ansöker: Serviceplanerare
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@liko.se

Kontakt
Mattias Eklund, Servicechef, 0920474812 (Arb), mattias.eklund@liko.se
Annika Renström, Personalchef, 0920474795 (Arb), annika.renstrom@liko.se

Företag
Liko AB

Adress
Liko AB
97592 LULEÅ

Kontorsadress
Nedre Vägen 100

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0920-474700
E-postadress: maria.lovbrand@liko.se

Jobbnummer
346761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Liko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Liko AB: