Servicemedarbetare till fastighet- och serviceenheten

Säkerhetspolisen / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Trivs du i en roll med stort ansvar och fokus på service? Motiveras du av varierande arbetsuppgifter, där ingen arbetsdag är den andra lik? Då ska du söka jobbet som servicemedarbetare på Säkerhetspolisen - garanterat inget vanligt kontorsjobb.
Tillsammans skyddar vi Sverige.

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.

Det här är ditt uppdrag
Som servicemedarbetare på fastighet- och serviceenheten har du, tillsammans med dina kollegor, främsta fokus på att ge stöd och support till hela verksamheten och du har daglig kontakt med ett stort antal av myndighetens medarbetare.
Som servicemedarbetare växlar du dagligen mellan administrativa och praktiska uppgifter och tempot kan stundtals vara högt och arbetet fysiskt krävande.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar hantering av post och gods, att ansvara för distribution och påfyllning av olika material, budkörning, samt att hantera beställningar och åtgärda felanmälningar. Du hanterar vissa inköp och fakturor och förvaltar diverse kontorsnära serviceavtal samt är kontaktperson för olika leverantörer.
I rollen ingår även att vara behjälplig med volymkopiering och efterbehandling så som bindning med mera.
Du kommer till en arbetsgrupp med kunniga och engagerade kollegor som har förtroende för varandra och där ni delar med er av er kunskap. Ni arbetar aktivt med att utveckla arbetssätt och rutiner då efterfrågan av service förändras över tid.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Arbetstider är kontorstid, vardagar. Resor inom Sverige kan förekomma.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Dokumenterad yrkeserfarenhet av för tjänsten relevanta arbetsuppgifter
Goda IT-kunskaper, van användare av Officepaketet
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Körkort med B-behörighet

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av storkopiering och bindning
Truckförarutbildning
Erfarenhet av att hantera, säkra och distribuera post och gods


Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad med hög integritet och professionellt förhållningsätt. Du är van att arbeta proaktivt, har ett öga för vad som behövs göras och tar gärna egna initiativ.
Du är en noggrann och ansvarsfull person som har ett högt säkerhetsmedvetande. Med ditt lösningsorienterade förhållningssätt trivs du i en roll där du får ta ansvar och lösa problem. Du är van att arbeta strukturerat efter givna ramar och rutiner samtidigt som du är flexibel. Du har lätt för att byta fokus och sätta dig in i snabbt uppkomna situationer och du tvekar inte att hugga i när det behövs.
Ditt arbete behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter därför behöver du ha god kommunikativ förmåga. Som person är du prestigelös med god samarbetsförmåga som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är social och kan på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla kontakter inom och utanför myndigheten.
Du har god förmåga att se helheten och kan arbeta mot såväl kortsiktiga som långsiktiga mål. Stundtals kan arbetstempot vara högt så du är van att växla i tempo och strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som servicemedarbetare arbetar du både med praktiska och administrativa uppgifter och du har lätt för att skifta mellan dem.
Då arbetet stundtals är fysiskt krävande, där även tunga lyft kan förekomma, så är god fysik en förutsättning.

Anställningsvillkor och förmåner
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi premierar hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på din arbetstid och vi erbjuder både individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Det är din ålder som avgör hur många semesterdagar du har. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Så tar du kontakt med oss
För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef på tfn 010-568 73 85 under veckorna 34 och 35.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se.
Ansökan ska ha kommit in senast 2023-09-03. Urval och intervjuer sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
8015812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: