Serviceman till inköpsenheten

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Tapetserarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tapetserarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Linköping, Norrköping, Örebro, Skövde, Lidköping eller i hela Sverige

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
Enheten Inköp ansvarar för all anskaffning exklusive IT-området inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.

E-handelsgruppen på inköpsenheten ansvarar för att utveckla elektronisk handel, öka användningen av elektronisk handel inom Polismyndigheten samt att underlätta för verksamheten att göra beställning. I uppdraget ingår även att säkerställa effektiva, enkla och korrekta beställningsprocesser samt ge kvalificerat stöd för beställare och stötta verksamheten att utveckla effektiva former och organisation för beställning.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



Publiceringsdatum
2017-07-25

Arbetsuppgifter
BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Som serviceman till inköpsenheten kommer du att hjälpa till på Polismyndighetens lager i Linköping med att inleverera produkter, ta ut plocklistor, plocka, packa och även se till att varorna utleveras. Mycket av arbetsuppgifterna sker kontinuerligt som exempelvis att ta emot produkter, ha telefonsamtal för att koordinera leveranser in och ut ur lagret.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Godkända gymnasiebetyg eller motsvarande

• Minst ett års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis arbete inom lager, internservice eller annat arbete av logistisk karaktär.

• B-körkort

• God svenska i tal och skrift

• God datorkunskap

Det är meriterande om du har:

• Tidigare erfarenhet från statlig verksamhet

• Truckkort

• Kunskaper i Agresso Lagersystem

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du är serviceinriktad och trivs med ett socialt arbete. Vi söker dig som är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du ska även ha ett strukturerat arbetssätt och vara en person som strävar efter ordning och reda.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
ÖVRIG INFORMATION:

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2018-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Förhoppning om start 1 september 2017.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-14
Ange följande referens när du ansöker: C14601/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Lorentsson Carlviken 010-563 95 64

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3614914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: