Servicekoordinator till innovativa Nilfisk!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av service och trivs i en koordinerande roll där du får användning för din organisatoriska förmåga? Nu söker Nilfisk en vass servicekoordinator till sitt kontor i Mölndal.

Publiceringsdatum
2017-07-28

Om tjänsten
Nilfisk är en av världens ledande tillverkare av rengöringsutrustning och säljer produkter för både privat och professionellt bruk. Företaget har sitt koncernhuvudkontor i Köpenhamn men finns över hela världen. Den svenska verksamhetens huvudkontor ligger i Mölndal och här jobbar ett 60-tal personer. Huvudprodukten är städmaskiner och kunderna finns främst inom kommuner, landsting, industrier och städbolag.Du kommer att ingå i ett team bestående av 12 personer och arbetar i en händelserik miljö på Nilfisks eftermarknadsavdelning. Flera ärenden hanteras parallellt och arbetet är till stor del administrativt och innebär hantering av mycket information som registreras i företagets olika system, i kombination med mycket kontakt med kunder och återförsäljare. Som servicekoordinator kommer du att ansvara för att:

* Ta emot och handlägga serviceärende som kunder och återförsäljare har
* Ta emot och registrera felanmälningar
* Besvara serviceordrar, skapa arbetsordrar samt fördela ärenden till serviceteknikerna
* Planera och koordinera serviceteknikernas arbete
* Lämna kostnadsförslag till kunder
* Beställa reservdelar
* Ha hand om in- och utgående fakturor, kontera dessa samt matcha gentemot order

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en koordinerande roll som inkluderat mycket kundkontakt över telefon och mail, gärna inom en teknisk bransch. Du har en god datorvana, vilket gör att du snabbt kan växla mellan att arbeta i olika system. Det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP. Vi ser även att du har grundläggande ekonomiska kunskaper med erfarenhet av att kontera och kontrollera fakturor. Vi tror att du som söker är en serviceinriktad person som har god samarbetsförmåga och trivs i händelserika miljöer. Du är kommunikativ med så väl kollegor som kunder och är handlingskraftig och kan agera snabbt när situationen kräver det. Vi tror även att du är en person som både kan skapa och bibehålla struktur i ditt arbete. För att lyckas i denna roll ser vi att du har både intresset och viljan för att hjälpa andra samt anstränger dig för att hitta de bästa lösningarna.

Viktigt för tjänsten är:

* Erfarenhet av en koordinerande roll som inkluderat kundkontakt
* God datorvana
* Grundläggande ekonomiska kunskaper
* svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som servicekoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns goda möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Nilfisk

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3619257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: