Servicekoordinator till företag inom kommunikationslösningar!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
2017-07-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator till företag inom kommunikationslösningar!" (publicerad 2017-08-24) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet från en administrativ roll och trivs i en roll där du har både kontakt externt och internt i organisationen? Är du dessutom serviceinriktad, driven och målfokuserad som person? Då är tjänsten som Servicekoordinator något för dig!

Publiceringsdatum
2017-07-18

Om tjänsten
Vår kund är ett företag som arbetar med kommunikationslösningar i flera olika branscher. Du kommer att sitta på deras kontor i Göteborg och kommer att ansvara för planeringen av den dagliga verksamheten för serviceingenjörer i dialog med projektledare. Du ansvarar även för att processer och rutiner i verksamhetsledningssystemet samt att övriga styrande rutiner följs. Din roll innebär även:

* Taktisk planering av verksamheten avseende samordning och åtaganden med relativt långa reseavstånd för att skapa effektivitet
* Planering av tillgängliga resurser för hantering av ändringsorder och mindre jobb på veckobasis/månadsbasis
* Planering, bokning och uppföljning av förebyggande underhållsservice
* Koordinering av tjänster utförda av externa parter
* Säkerställa att det finns korrekta beställningsnummer, referens och faktureringsadress på debiterbara serviceuppdrag

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av serviceyrken samt har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en administrativ utbildning med kurser inom ekonomi och/eller planering. Som person är du serviceinriktad och gillar problemlösning och utmaningar. Vidare har du en kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt har ett stort kundfokus.

Viktigt för tjänsten är:

* du är engagerad, initiativtagande, kreativ och har lätt för att samarbeta
* du är kvalitetsmedveten, strukturerad och vill arbeta i en dynamisk organisation

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som servicekoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är till att börja med tidsbegränsat fram till årsskiftet, därefter kan det finnas möjlighet till förlängning alternativt en direkt anställning hos kunden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3608915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: