Servicekoordinator till familjärt företag

Ponto AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator till familjärt företag" (publicerad 2018-03-19) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ponto AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Tyresö eller i hela Sverige

Kunden i centrum
Royal Boon Edam är en global marknadsledare inom entrélösningar. Koncernens huvudkontor ligger i Nederländerna och med 140 års erfarenhet har man skaffat den expertkunskap som krävs för att hantera flödet av besökare genom kontorsbyggnader, flygplatser, vårdinrättningar, hotell och många andra slags fastigheter. Boon Edam fokuserar på att erbjuda sina kunder en optimal, säker och hållbar entrélösning. Genom nära samarbete med kunden identifierar man de unika behov som finns och tar fram en lösning som är anpassad just efter dessa behov.

Global närvaro
Boon Edam har ett världsomspännande distributionsnätverk och kan därför alltid erbjuda kunden en unik Boon Edam-Experiance. - Var som helst. - När som helst. Koncernen har fabriker i Kina, Nederländerna samt USA. Boon Edam har ett nätverk bestående av tjugo dotterbolag i Europa, Asien och Nord- och Sydamerika samt distributörer i över 55 länder.

Marknader och lösningar
Olika marknader kräver olika lösningar. Med 140 års erfarenhet av att tillverka entrélösningar så har man blivit expert på att skapa produkter som uppfyller olika marknaders krav på kvalité, hållbarhet, säkerhet och service. Genom att tillsammans med kunderna identifiera de utmaningar som finns och dra nytta av sin egen ingenjörskonst så lyckas man skapa entrélösningar som uppfyller olika marknaders behov.


Arbetsbeskrivning

I rollen som servicekoordinator har du mycket kontakt med företagets kunder och partners och du kommer att ha ansvar från det att du får en order/felanmälning till dess att problemet är löst och fakturan är betald. Även om du delegerar uppgifter vad gäller den praktiska servicen på dörrar så är du ansvarig för att arbetet blir utfört. En stor del av din tid arbetar du administrativt. Du tvekar inte att hjälpa dina kollegor vid behov, allt för att ge kunderna bästa tänkbara service!

Andra exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot beställningar/felanmälan från kunder och kollegor samt registrera dem i M-Work ärendehanteringssystemet
• Ha kontakt med och koordinera arbetet för interna och externa tekniker
• Kontrollera/attestera inkommande fakturor samt fakturera kunder
• Förhandla priser och villkor med kunder och partners
• Medverka till utvecklingen av företagets processer och rutiner
• Administrera tidrapporter från interna tekniker
Tjänsten passar dig som trivs att arbeta i en roll med mycket kundkontakt, har ett tekniskt intresse och uppskattar problemlösning i hög fart!

Din profil

Du har ett intresse av att lösa problem och av att utveckla befintliga processer. Du tycker dessutom att det är roligt att ha en nära dialog med kunder.

Vi tror även att du har:
• Arbetat i en roll med tyngdpunkt på kundkontakt och/eller service under minst ett par års tid
• Har förståelse för ekonomi och siffror och har ett kostnadsfokus
• Har god datorvana
• Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift
• Har B-körkort
För att lyckas i rollen som Servicekoordinator har du ett intresse och förståelse för teknik men är samtidigt pedagogisk och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.

Som person är du lösningsorienterad och har förmågan att ansvara för många arbetsuppgifter parallellt. Du arbetar självgående och tar ofta egna initiativ. Du har ett stort fokus på ordning och struktur och ser dig själv som kommunikativ med en god social kompetens. Då du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och kunder är det viktigt att du kan föra dig i affärsrelationer och är inte rädd för att förhandla om en sådan situation skulle uppstå.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start våren 2018.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto Rekrytering och Bemanning. Du är välkommen att söka tjänsten vi deras hemsida www.ponto.nu. Kontakta gärna ansvarig Jens Linde, jens.linde@ponto.nu alt 072-505 82 22 om du har frågor om tjänsten. Urval kommer att ske löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.
Ponto är ett ledande företag inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas.
Vi är bäst för dig!
#Nr1avtryckenergibryrossom

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-02-16

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Linde jens.linde@ponto.nu 072-5058222

Företag
Ponto AB

Adress
Ponto AB
Bergviksgatan 11 D
97331 LULEÅ

Kontorsadress
Bergviksgatan 11 D

Jobbnummer
3969096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ponto AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ponto AB: