Serviceinriktad Säljkoordinator

Huber + Suhner AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huber + Suhner AB i Stockholm

Vill du arbeta i en koordinerande roll med sälj, service och order? Är du en fena på SAP? Då kan det vara dig vi söker!

För rekrytering söker vi nu en säljkoordinator/ordermottagare till HUBER+SUHNER! I en internationell miljö kommer du som Säljkoordinator internt supportera Säljteamet, hantera orderflödet samt ha en viktig roll i servicen mot kund.

Du kommer att ingå i det svenska försäljningsteamet med placering i Kista.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-04-05

Dina arbetsuppgifter
Som säljkoordinator kommer du arbeta internt med sälj och ha en viktig roll i att hålla en hög servicenivå gentemot kunder och Säljteamet. Det innebär att du kommer administrativt logga och hantera inkomna ärenden från kunder utifrån givna mål. Du kommer även att ha en koordinerande roll i hur kundbemötandet hanteras internt och externt. Utöver detta har du ansvar för orderhantering från orderläggning och ordermottagning till leverans av produkt. 

Du kommer att arbeta i en internationell miljö med många externa och interna kontakter. I rollen kommer du även att supportera Säljteamet med att ta fram säljmaterial och dylikt. Du förväntas hantera uppgifter ad hoc samt uppdatera policys och dokument. 

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har ett par års av erfarenhet från en liknande tjänst samt har mycket goda kunskaper i SAP, vilket är ett krav. Du har en förmåga att såväl skriftligt som muntligt professionellt bemöta kunder och interna som externa kontakter. Vidare ser vi att du är van att arbeta mot olika deadlines och har en god prioriteringsförmåga. Vi förutsätter att du hanterar Office-paketet obehindrat samt har erfarenhet av arbete med affärssystem, i synnerhet SAP. Koncernspråket är engelska och det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm i det.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i en internationell miljö. Du är en entusiastisk relationsskapare, samtidigt som du har förmåga att arbeta flexibelt, organiserat och effektivt på det sätt som de skiftande situationerna inom orderadministration och sälj kräver. Vidare tror vi att du är en driven och diplomatisk person som trivs i en roll där du får arbeta både och i team samt fungera som en kreativ problemlösare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 661625
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Fryxell +46855565225 / petra.fryxell@poolia.se
Jessica Heikkilä +46855565026 / jessica.heikkila@poolia.se

Företag
Huber + Suhner AB

Adress
Huber + Suhner AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2762546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huber + Suhner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huber + Suhner AB: